A jövő elektromos kútjai - az Audi szerint
Még decemberben megnyitja az az Audi az első töltőközpontját Nürnbergnél
Az Audi kísérleti projektjének célja, hogy teszteljék a különféle töltési megoldásokat, melyik válhat be a folyamatosan növekvő elektromos járművek száma mellett. A cég már tavaly bejelentette villa-mosítási stratégiáját, amelynek eredményeként 2033-ra befejezik a hagyományos motorú modellek gyártását.
Nyilvánvalóan az összes gyártónak érdeke, hogy a jövőben is megkülönböztesse magát a többi márkától és nem csak termék, hanem szolgáltatási oldalról is. Ezen stratégiának a része az is, hogy hogyan lehet töltési infrastruktúrát adni. Ilyen lenne például ez a moduláris konténerház, amely köny-nyen össze- és szétszerelhetk tetszőleges alapterületre.
A nürnbergi töltőközpont hat gyorstöltési pontból áll, amelyek mindegyike akár 320 kW teljesítményt is kínál, valamint egy 2153 négyzetméteres társalgót. Az Audi egységei 2,45 MWh áram-tárolóval is rendelkeznek, így csak 200 kW teljesítményű csatlakozást igényelnek a hálózathoz, ami elegendő a hub energiatárolójának folyamatos feltöltéséhez. Ezen túlmenően a tetőn elhelyezett 30 kW-os napelemrendszer zöldenergiával támogatja a töltőházat. Az Audi úgy véli, hogy naponta körül-belül 80 elektromos autót lehet feltölteni anélkül, hogy elérnénk a töltőközpont energiatároló kapacitásának határait.