A Volkswagen Csoport túlteljesítette az EU szén-dioxid-kibocsátási flottacélját
Jelentős előrelépést ért el járműflottája szén-dioxid-mentesítése területén a Volkswagen a hosszú távon fenntartható, szoftverközpontú mobilitásikonszernné válás felé vezető útján
A Volkswagen 2021-ben Norvégiát és Izlandot is beleértve összesen 472 300 legalább részben elek-tromos hajtásrendszerű autóját szállította ki az Európai Unióban, azaz 64 százalékkal többet, mint a megelőző év során. A tisztán elektromos járművek (BEV) és a plug-in hibrid modellek (PHEV) együttes aránya az összesített kiszállítások 17,2 százalékára emelkedett (2020: 10,1 százalék), s a vállalatcso-port mintegy 25 százalékos részesedéssel a BEV-szegmens egyértelmű piacvezetője Európában. Az előzetes adatok alapján a Volkswagen Csoport 2021-ben 118,5 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátást ért el új személyautói európai unióbeli flottájával, mintegy két százalékkal maradva az előírás szerinti
célérték alatt. A végleges megerősítés egy későbbi időpontban várható az Európai Bizottság részéről.
Amint Christian Dahlheim, a vállalatcsoport értékesítési igazgatója kifejtette: "Számos vonzó új modellel a tavalyi év során jelentősen tovább gyorsult a teljes vállalatcsoportra kiterjedő elektromos offenzívánk. A tavaly Európában kiszállított autóink közül csaknem minden ötödik készült legalább részben, ezek több mint fele pedig tisztán elektromos hajtással. Ezzel tovább csökkenthettük a szén-dioxid-flottakibocsátást, teljesítve az EU-célkitűzést, emellett számos új ügyfelet is megnyerhettünk az elektromos mobilitás számára. NEW AUTO stratégiánk keretében az elkövetkező évek során is követ-kezetesen folytatni kívánjuk portfóliónk elektromossá alakítását és 2030-ra pedig már a tisztán elektromos autók 60 százalékos európai részesedése szerepel terveinkben."
Elektromos offenzívája keretében a Volkswagen Csoport idén további új, tisztán elektromos model-leket kínál első ízben vásárlóinak. A Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjain a Volks-wagen márka a már bemutatott ID.51 és ID.5 GTX2 dinamikus SUV-kupékkal, valamint ikonikus ID.BUZZ3 modelljével is megjelenik a piacon.
A vállalatcsoport célja, hogy 2025-re világszerte az elektromos járművek vezető szállítójává váljon. Ennek megfelelően a 2022 és 2026 közötti időszakra az elektromos mobilitás területére mintegy 52 milliárd euró, a modellportfólió hajtásrendszereinek hibriddé alakítására pedig további nagyjából 8 milliárd euró beruházást irányoztak elő.
A Volkswagen az első autóipari konszernként kötelezte el magát a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyez-mény mellett, s célja, hogy 2050-re mérleg szerint CO2-semlegessé váljon. Ennek érdekében járműve-in túlmutatóan is következetesen elő kívánja mozdítani a szén-dioxid-mentesítés folyamatát. A közel-múltban szénről gázüzemre alakították át a wolfsburgi erőművet, amely a gyár számára villamos energiát, a városnak pedig távhőt állít elő. Ezzel évi 1,5 millió tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg, ami nagyjából 870 ezer autó éves kibocsátásának felel meg.
Még egy lépéssel tovább megy e téren az MAN Energy Solutions, ahol már a fosszilis tüzelésű erő-művek távhőellátásának kiváltására szolgáló innovatív technológián dolgoznak. Esbjergben egy szek-torcsatolású hőszivattyú-berendezés próbaüzeme zajlik, amelynek összesen 50 MW fűtőteljesítménye
évente nagyjából 100 ezer lakost láthat el összesen mintegy 235 ezer MWh hőenergiával. Ezzel éves szinten mintegy 100 ezer tonna - azaz nagyjából 55 ezer autó emissziójának megfelelő - szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.