A Volkswagennek is nehézségekkel kell szembenéznie néha
Az elektromos autók piacának jelenlegi lassulása sem könnyíti meg a dolgot...
Az Európai Unió által meghatározott károsanyag-kibocsátási kvóták betartásának legkézenfekvőbb megoldása az elektromos járművek értékesítésének jelentős növelése lenne. A piac azonban szkeptikus. A Dataforce elemzőcég jelentése szerint e szkep-ticizmus ellenére az autógyártóknak jelentősen növelniük kell elektromos és hibrid járművek szegmensében az eladásaikat, hogy teljesítsék az EU céljait.
Az EU-ban értékesített új autók 2025-ben átlagosan 93,6 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként, szemben a 2021-ben bevezetett 116 grammos kilométerenkénti határértékkel. Az EU súlyos bírságot ír elő a kvóták túllépése esetén: gram-monként 95 euró a büntetés járművenként a célérték felett. Annak ellenére, hogy a legtöbb márka teljesítette a 2021-re kitűzött célokat, az autógyártóknak összesen 550 millió euró bírságot kellett fizetniük.
Oliver Blume, a VW főnöke az év elején már felszólította az EU-t, hogy módosítsa a károsanyag-kibocsátási célértékeit, tekintet-tel az elektromos járművek lassú értékesítésére. Azt is javasolta, hogy a VW csatlakozzon egy kibocsátási csoporthoz egy haté-konyabb gyártóval a flotta kibocsátásának csökkentése érdekében – ezzel a megoldással több gyártó is él.
A tisztán elektromos járművek piaci részesedése Európában 13,3 százalékra esett vissza az év első felében a 2023 azonos időszakában mért 13,8 százalék után. Az EU-s célok eléréséhez a tisztán elektromos és a plug-in hibrid autók kínálják a legna-gyobb lehetőséget, ugyanakkor utóbbiak eladásai várhatóan meredeken visszaesik majd a szigorúbb szabályozások és a keve-sebb állami támogatás miatt.
Mint ismert, egy nemrégiben közölt tanulmány szerint bebizonyosodott, hogy a plug-in hibridek fogyasztása jóval magasabb a gyári adatoknál, mert sokkal gyakrabban üzemeltetik azokat a belső égésű motorral, mint ahogy azt a tesztek előre jelezték.