Előáll az új T7 Multivan
A variálható guruló nappali...
A vadonatúj T7-es a személyautók számára fejlesztett MQB platformra épül, ami miatt inkább tekinthető a Sharan és Touran modellek utódjának. Egyféle tengelytáv-val készül /3,12 m/ kétféle hátsó túlnyúlással: a rövidebbik 4,97 m, a hosszabbik 5,17méter hosszú lesz. A tervezők maximális helykihasználásra törekedtek: a tetővonal vízszintes, az oldalfalak és a hátfal szinte teljesen függőleges, csak az autó orra töri meg a doboz-jelleget. A helykínálat lehet a fő vonzerő: a rövidebb kivitelnél 469 liternyi csomagtér talál-ható a három üléssor mögött, a hosszabb modellben pedig 763 liter. A harmadik üléssor eltávolításával 1844, ill. 2171 literes csomagtartót kapunk. A középső üléssort eltávolítva pedig 3,6 illetve 4 köbméteresre nő a rakodótér. A síneken mozgatható, könnyen ki- és beszerelhető, hátrafelé fordítható ülések mellett egy asztal-modul is beszerelhető, így egyfajta guruló nappalivá alakítható az autó. A T7 motorválasztéka eleinte egy 1,5 literes 150 lóerős, és egy 2 literes 204 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorból, illetve az 1,4 literes turbómotor köré épített, 218 lóerő összteljesítményű eHybrid hajtásból áll majd. Későbbre ígérnek egy dízel-motoros kivitelt is, kétliteres, 150 lóerős TDI motorral. Minden motorhoz DSG váltó jár, ami lehetővé teszi, hogy fejlett vezetéstámogató rendszerekkel kínálják az új Multivant: többek közt autópályán akár 210 km/h-ig képes beavatkozás nélkül halad-ni a saját sávjában. A piaci bevezetés még a nyár vége felé elindul a benzines és hibrid változatokkal, a dízel érkezése pedig 2022 tavaszára várható.