Jelentős hatótáv-növekedést ígér a Volkswagen
Hamarosan 700 kilométert tudnak majd megtenni egy töltéssel az MEB-platformra épülő modellek.
Az MEB ugyebár a Modular E-Antriebs-Baukasten, vagyis moduláris, elektromos hajtású építőkész-let, ugyanúgy széles körű variálhatóságot biztosít, mint a belső égésű típusokhoz megalkotott MQB és MLB, csak ezt kifejezetten villanyautókra szabták. Erre épül többek közt az ID.3 és az ID.4, de a kon-szern más márkái is használják, például a Škoda az Enyaq, az Audi pedig a Q4 E-tron esetében, hogy a Cupra Bornt ne is említsük.
Jelenleg az ID.3 a WLTP mérési ciklus szerint nagyjából 550, míg az ID.4 leghosszabb hatótávú változata 520 kilométert képes megtenni két töltés között. Ezekhez képest igen komoly előrelépés lenne a 700 kilométer, de azt is hozzá kell tenni, hogy ez az ígéret is WLTP-érték. A valós körülmények-hez közelebb álló amerikai EPA norma szerint 560 körüli érték valószínű. Ezt nyilván a többi modell EPA adatához illik hasonlítani: az ID.4 Próra 450 kilométernek megfelelő mérföldet mondanak.
A VW következő, 2025-ig várt villanyautói közül az ID.Life jövője még bizonytalan, de amúgy sem lenne valószínű, hogy az igazi elektromos népautónak szánt kiskocsi kap majd igazán meggyőző hatótávot. Jóval esélyesebb, hogy a Passat utódjának szánt, jelenleg Aero B néven futó modellel fitogtatják erejüket, és mutatják meg, mire képesek hatótávolság szempontjából. Az sem kizárt, hogy egy ráncfelvarrással az aktuális VW-k is megkapják a hatékonyabb rendszert.
A növekedést egyébként az akkumulátorcelláknál alkalmazott új technológiától várják. Ezen kívül 200 kilowatt fölötti gyorstöltés bevezetését ígérik, ami szintén nagy fejlődés, akár duplázás lenne a mostani 125 kW-hoz képest. Az összkerekes MEB-autók gyorsulását pedig leszorítanák 5,5 másod-perc alá – annak tükrében, hogy az ID.5 GTX most 6,2-t tud, ez nem tűnik teljesíthetetlen ígéretnek.