Júliusban kezdődhetnek az elbocsátások a Volkswagennél
Hivatalosan is felmondták a megállapodást, ami 2029-ig garantálta a munkahelyeket
A múlt heti bejelentések és nyilatkozatok után most ténylegesen meg is lépte a Volkswagen Csoport, amitől a szakszervezet tartott: a vállalat hat német gyárában mondta fel a 2029-ig tartó bérmegállapodást, ami többek között a munkahelyeket is garan-tálta.
Ez a fajta megállapodás egyébként nem volt újkeletű, állítólag 30 éve van mindig újratárgyalt, de hasonló tartalmú életben.
A szakszervezet példátlan támadásnak titulálta a lépést, de készek tárgyalni. Ők úgy számolnak, hogy mivel a szerződés felmon-dása 2025 január 1-től lép életbe, és ilyenkor automatikusan hat hónapjuk van egy új megállapodás létrehozására, jövő év köze-pén fut ki a stopperóra, és ha nincs egyezség, innentől kezdheti meg a cég az elbocsátásokat.
A vállalat egyébként HR vezetője révén jelezte, hogy ők is szeretnék ezt az időt a tárgyalásokra fordítani. Akiket pedig végül el-küldenek, azoknak egy szociális csomagot, feltehetőleg némi juttatást kínálnának fel.
Egy másik a Volkswagen Csoporthoz kapcsolódó, de hasonló történetet is követünk már napok, vagy inkább hetek óta, ez pedig az Audi brüsszeli gyárának a sorsa.
Az Audi Q8 e-tron jelenlegi változatának gyártása után a cég be akarja zárni az üzemet, amit a 3000 alkalmazott, érhető módon, rossz néven vett. A történet az elmúlt hét végén odáig fajult, hogy mintegy 200 már legyártott autó slusszkulcsait lopták el, hogy megakadályozzák a kiszállításokat. A helyzet annyira elmérgesedett, hogy bár eredetileg most hétfőn kellett volna egy több hetes leállás után újranyitnia az üzemnek, ez elmaradt. Állítólag a 3000 munkásnak csak egy része volt kész újra felvenni a munkát, ami nem lett volna elég, ráadásul a hétvégi slusszkulcslopás után a cég nem akart újabb akciókat megkockáztatni, ezért nem engedik be a dolgozókat. A slusszkulcsokat egyébként kedden délután visszaszolgáltatták, de a helyzet állítólag feszült maradt. Már most hétfőn is volt egy kisebb tüntetés a gyár előtt, ahol a munkások egy a márka négykarikás logóját szimbolizáló négy gumiabron-csot vittek a főbejárat elé, majd meggyújtották azokat.
Jövő hét hétfőre pedig nagygyűlést hirdettek meg a gyár elé, ahol többek között azt is megbeszélik, hogy vajon kapnak-e fize-tést most, hogy az üzem zárva van.
Az Audi menedzsmentje addig is állítólag külső befektetőt, vagy vásárlót keres, aki átvenné tőlük a gyárat.