Újdonság a Volkswagenről
2022.02.22.

Napokon belül érkezik a VW villanybusza !

Március 9-én tartja az ID. Buzz és az ID. Cargo világpremierjét a Volkswagen
idbuzzhereitis

    A Volkswagen már 2017 elején bemutatta az ID. Buzz tanulmányautót, amelyből most, 2022-ben lesz szériamodell. A gyártás az év második felében veszi kezdetét, az európai kereskedésekben ősztől vesznek fel rendelést az autóra. A bevezetés első lépcsőfoka mindenesetre a világpremier, amire már-cius 9-én kerítenek sort.

    Mint az ID. modellcsalád minden tagja, az ID. Buzz is tisztán elektromos lesz, személy- és áruszál-lító kivitelben egyaránt. A kisbusz első körben üléssel mutatkozik be, de a MEB padlólemez speciális adottságai révén akár három sornyi ülés is elférhet a belső térben, hiszen a 4712 mm-es (tehát alapve-tően méretes) jármű tengelytávja gigantikus: 2988 mm. Összehasonlításként a VW T6.1 Transporter 4904 mm-es karosszériahosszt társít 3000 mm-es tengelytávval.

    Az utasok számára tehát nagyságrendileg ugyanannyi hely áll majd rendelkezésre, miközben az ID. Buzz fordulékonyabb lesz: 10,7 méter körüli fordulókört ígér a gyártó. Később nyújtott tengelytávval is kapható lesz majd a jármű és különböző belső kialakításokra is számíthatunk, ami a konferenciabusz-tól kezdve a két üléssoros furgonon át a kempingbuszig bármit jelenthet.

    A száraz adatok: a nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorcsomaghoz a hátsó kerekeket hajtó, 150 kW-os (204 LE), 310 Nm-es villanymotor társul, a végsebességet 145 km/órában maximálja a gyár. Az új MEB platformra épülő egyéb modelleknél több teljesítményszint, illetve összkerékhajtás is elérhető; ezek az opciók várhatóan itt is megjelennek majd. Az alacsony padló és a magas építésmód (a busz 1937, a furgon 1938 mm magas) jóvoltából bőséges a csomag- és áruszállítási kapacitás. Az ötüléses busz alaphelyzetben 1121 liternyi poggyászt vihet magával, az egy üléssoros áruszállítóban 3,9 köb-méteres raktérrel gazdálkodhatunk.

    Az ID. Buzz újdonsága lesz a kétirányú töltés, azaz szükség esetén külső fogyasztók táplálására is alkalmas lehet a jármű. A digitális felkészültség magától értetődően a legmagasabb szintű, a szoft-verek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissülnek majd, az autó képes lesz a környező infrastruk-turával kommunikálni, lesz automata parkolás funkció, valamint félautonóm haladás, amelyhez a for-galom más résztvevőitől származó adatokat is feldolgozza az autó.