1. Hírek
  2. Sorsdöntő tárgyalásra kerülhet sor
Újdonság a Volkswagentől

Sorsdöntő tárgyalásra kerülhet sor

A Volkswagen és az IG Metall szakszervezet közötti kollektív tárgyalások második fordulójára készülnek a felek

vw igmetall Open Corner

    A Volkswagen és az IG Metall szakszervezet kedden bejelentette, hogy október 30-án, Wolfsburgban folytatják a kollektív tár-gyalásokat. Az egyeztetések második fordulójának a vállalat székhelye ad otthont.

    Az első tárgyalási forduló kudarcba fulladt, a felek nem tudtak megállapodni. A szakszervezet sztrájkkal fenyeget, amennyiben nem sikerül előrelépést elérni. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy Európa legnagyobb autógyártója korábban már felvetette egyes németországi üzemek bezárásának lehetőségét is.Thorsten Groeger, az IG Metall tárgyalója nyilatkozatában kijelentette:

"Az első tárgyalások óta mostanra elég idő telt ahhoz, hogy az igazgatótanács elvégezze a házi feladatát." Hozzátette, hogy több mint 3000 munkavállaló kész cselekedni, amennyiben nem születik megállapodás.

    A szakszervezet elvárja a Volkswagen menedzsmentjétől, hogy mutasson be egy olyan átfogó tervet a következő évtizedre, amely biztosítja a gyárak foglalkoztatását és kapacitáskihasználtságát. Az IG Metall 7 százalékos béremelést követel dolgozói-nak, és 170 eurós alapfizetést akar elérni a tanoncok és a vállalatnál dolgozó diákok számára.

    A Volkswagen az első forduló után elutasította ezeket a követeléseket. Arne Meiswinkel, a vállalat főtárgyalója akkor úgy fogal-mazott: "Csak fenntartható költségmegtakarítások elérésével tudunk új technológiákba beruházni és hosszú távon biztosítani a munkahelyeket."

    A Volkswagen vezetése nincs könnyű helyzetben, a vállalatnál a leépítéseket nehezebb keresztülvinni, mint máshol. A felügye-lőbizottsági helyek felét a munkavállalók képviselői foglalják el, és a német Alsó-Szászország tartomány - amely 20%-os részese-déssel rendelkezik - gyakran a szakszervezetek oldalára áll.

    Oliver Blume vezérigazgató korábban arra figyelmeztetett, hogy a németországi költségek túl magasak, miközben az eladások csökkennek, és a kínai gyártók benyomulnak Európába. A VW a kulcsfontosságú ázsiai piacon is veszített lendületéből, ahol a ha-zai márkák dominálnak az elektromos autók terén.



Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.