Szándékosan csökkentik a villanyautók eladásait?
A "Wirtschaftswoche" német gazdasági lap egyik cikke megvizsgálta a Volkswagen villanyautóinak árpolitikáját és az eladások alakulását...
A jelentés szerint a Volkswagen nem véletlenül csökkentette villanyautóinak eladásait Európában. Az Európai Unió szigorú CO2 kvótákat vezetett be, amelyek korábban komoly büntetéseket vonhattak maguk után, ha az autógyártók nem tartották be őket. Az autógyártók azonban az elmúlt években könnyen megfeleltek a kvótáknak, mivel vagy kvótát vásároltak másoktól, vagy elegendő villanyautót adtak el ahhoz, hogy teljesítsék a követelményeket. Ennek következtében nem volt szükségük további villanyautók ér-tékesítésére a szén-dioxid-kibocsátási normák betartása érdekében.
A cikk szerint az autógyártók valódi célja a profit maximalizálása volt, nem csupán a klímavédelmi előírások betartása. Mivel a villanyautók általában alacsonyabb haszonkulccsal rendelkeznek, mint a hagyományos benzines és dízel modellek, a Volkswagen és más gyártók arra törekednek, hogy növeljék a hagyományos autók eladásait, alacsonyabb árakkal és kedvezményekkel, miköz-ben magas áron tartják az elektromos modellek árát. Így próbálnak nagyobb nyereséget realizálni a hagyományos autókból, mi-közben az elektromos autók eladásait szándékosan korlátozzák.
A cikk említ egy tanulmányt is, amely az elektromos és hagyományos modellek közötti árkülönbségeket vizsgálta. Átlagosan 21 százalékos felárat találtak az elektromos autók esetében a hagyományos modellekhez képest.
A cikk kitér arra is, hogy egy német YouTube-csatorna összehasonlította az autók árát Németországban és Kínában. Az ered-mények azt mutatták, hogy a BMW és a Mercedes elektromos autói Európában átlagosan 6-11 százalékkal drágábbak a kínai áraknál. Ezzel szemben a Volkswagen villanyautóinak ára Európában 73 százalékkal magasabb, mint Kínában. Ez a jelentős ár-különbség arra utal, hogy a Volkswagen szándékosan magas árakat alkalmaz az európai piacon, hogy csökkentse a villanyautók eladásait, és fenntartsa a hagyományos autók magas profitját.
A cikk arra is rámutat, hogy a jövőben a helyzet változhat, különösen, ha az EU további szigorításokat vezet be a szén-dioixid-határértékek terén. Ha az autógyártók nem kapnak halasztást, a jövőbeni szén-dioxid-kibocsátási előírások szigorodása esetén a villanyautók aránya növekedhet, ami hatással lehet a Volkswagen árpolitikájára és eladási stratégiájára is – írja a Wirtschaftswoche.