Újabb csúszás...
Szoftverproblémák miatt késikk a Volkswagen új villanyautóinak megjelenése
A VW elektromos-autó platformja, a MEB mostanra már egészen kikupálódott, de a jövőt jelentő, a cégcsoport vadonatúj generációjának alapjait adó SSP platform egyelőre késik még.
A Volkswagen MEB (Modularer E-Antriebs Baukasten) platformos ID sorozata teljesen vállalható villanyautós paraméterekkel rendelkezik.
Az MEB platform egyik gyenge pontja az autók fedélzeti szoftvere volt, ám állítólag ez a mostani 4.x verziókra már teljesen használható. Anno azonban nem volt egyszerű a születése, az ID.3 – az első MEB modell – kiszállí-tásai is háromnegyed évet csúsztak miatta és az első pár tízezer autót vissza kellett hordani a márkaszervizekbe szoftverfrissítésre, mert a vezeték nélküli frissítés még nem volt kész.
Ezek után lehet meglepő, de lehet akár magától értődő is, hogy a gyártó új SSP (Scalable System Platform) plat-formja is szoftveres problémákkal küzd.
A vállalat új architektúrája számos új megoldással helyezi majd az MEB-nél modernebb műszaki alapokra a villanyautókat, ám a projekt évek óta problémákkal küzd.
2022 végén a cég új vezérigazgatója újra a tervezőasztalhoz küldte a mérnököket és úgy döntöttek, szedán he-lyett a jobban kelendő SUV formában mutatkozik be a Trinity a Volkswagen márka első SSP autója.
Az eredetileg 2025 végére ígért, majd 2026-ra, később 2028-ra halasztott új architektúra most állítólag még to-vább késik.
A hírek forrása a német üzleti lap, a Manager Magazin, de az értesüléseket egy másik ismert újság, a Handels-blatt is megerősítette több, a cégen belüli forrásra hivatkozva. Ezek szerint a CARIAD, a Volkswagen szoftveres le-ányvállalata továbbra sincs kész az új operációs rendszerrel, ezért ismét el kell majd halasztani több modell bemu-tatóját – van, ami csak 2031-ben érkezik. A cég állítólag ezért július 2-án úgy döntött, hogy az eredeti tervekhez ké-pest több típus premierjét jelentősen, akár évekkel későbbre tolja.
Az SSP problémái miatt az ID.4 utódja a korábbi menetrendhez képest 15 hónappal később, leghamarabb csak 2029-ben érkezik majd meg. Hasonló okokból tolják el 15 hónappal, szintén 2029-re a Volkswagen ID. Golf premi-erjét is, ami az egyik legfontosabb brand, a Golf utódja lesz, és szintén az SSP-t használja.
A platform csúszása miatt több Audi modell is késni fog, de például a Volkswagen saját, nagy SUV-je, a T-Sport is három évvel a tervezetthez képest, 2031-ben kerül csak gyártásba.
Nem ez az első változás a CARIAD problémái miatt. Az Audi Q6 e-tron / Porsche Macan EV páros is emiatt ké-sett, és most már a konszern több márkája – leginkább a prémiumok, főleg a Porsche – is a CARIAD-on kívül ke-resi a boldogulást, amit a cég kénytelen engedni.
A vállalat áthidaló megoldásként az MEB platformot fejleszti tovább mégpedig MEB+ néven – ez a frissítés 2026-ban érkezik. Ahhoz viszont, hogy ez a befektetés megtérüljön, pár évig használni is kell a frissített architek-túrát is.