VW: kötelező érvényű szabályozást az autóiparba!
O. Blume: "Határozottan az elektromos mobilitás mellett"
Oliver Blume, a Volkswagen és a Porsche vezérigazgatója a német médiának adott interjújában „nagyon egyértelműen az elekt-romos mobilitás mellett" foglalt állást. A VW vezetője támogatja az EU Bizottság 2035-ig tartó – és akkor az új autók elektromos meghajtására összpontosító – irányvonalát is.
"Szerintem helyes, hogy az EU kitart az elektromos mobilitás mellett 2035-ben, de más technológiákat is bevonva" – mondta Oliver Blume a Welt am Sonntag című német lapnak. A VW-főnök az interjúban kijelentette, hogy a szintetikus üzemanyagokkal „azonnal tehetünk valamit a klímavédelemért", különösen a járműparkban.
Hangsúlyozta továbbá a töltőinfrastruktúra (különösen a városokban) és az energiaárak fontosságát: „Megfelelően elérhető és megfizethető megújuló energiára van szükség. Az adó- vagy ösztönző modellek szintén fontosak a felfutási szakaszban, különö-sen azért, hogy a fogyasztókat az alacsonyabb árszegmensekbe vonzzák."
Blume nemcsak az ügyféloldalon, hanem az ipar részéről is támogatást kért a politikusoktól – de nem feltétlenül pénzügyi tá-mogatás formájában. Olyan „kötelező érvényű jogszabályokra van szükség, amelyek egyértelműen az elektromos mobilitást ré-szesítik előnyben. Az autóipar hosszú ideig ciklikus, és kötelező érvényű szabályozásra van szüksége" – mondta, utalva az olyan autóipari beszállítók gazdasági nehézségeire, mint a ZF Friedrichshafen, a Bosch és a Continental. „Ha az elektromos mobilitást szigorúan felfuttatnák, akkor ezek a problémák ebben a formában nem léteznének" – tette hozzá Blume. "
A VW-főnök azonban még mindig kihívást lát egy bizonyos politikai szabályozással kapcsolatban, amely már egy ideje érvény-ben van. Jövő évtől szigorúbb szén-dioxid-flottahatárértékek lesznek érvényben az EU-ban, amit csak a villamosított járművek na-gyobb arányával lehet elérni – minden büntetésre költött euró „rosszul befektetett euró" – idézi a Volkswagen főnökét az electrive.com.