Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. 7 érdekesség a frissen bemutatott Volkswagen ID.7-ről
2023.04.18.
Újdonság a Volkswagentől

7 érdekesség a frissen bemutatott Volkswagen ID.7-ről

Különleges újdonságok az új modellben

id7

    7 érdekességet az év végétől Európába érkező "villany-Passatról":


    7/1.: Gombnyomásra sötétedő 7 rétegű panorámatető

    Az ID.7 teteje nem nyitható, cserébe nem is vesz el a fejtérből a panorámatető, mivel a sötétítését nem egy fizi-kai roló, hanem egy PDLC rövidítésű folyadékkristályos megoldás látja el. A technológia lényege, hogy az elektro-mos térrel szabályozott folyadékkristályok nem törik meg a beérkező fényhullámokat, így teljesen akadálytalanul jön rajta át a fény, elektromosság nélkül viszont szabálytalan formába hullanak szét a folyadékkristályok, így visz-szaverik a beérkező fény egy részét. A 7 rétegben természetesen van egy sötétítéstől független UV-szűrő réteg is, alul pedig egy tükröződésmentes AR-réteg is szigetel a télen belülről kifelé szivárgó hő ellen.


    7/2.: Masszázsülés, hátszárítás

    A hátizmokat, a gerincet, de még a medencét is masszírozza az AGR-szabvány szerint is minősített ülés. A tám-lában 10 darab légpárnás nyomási pont van, az ülőlapban pedig 2 nagyobb. Természetesen található benne 3-3 lépcsőben szabályozható fűtés és szellőzés, és a szárító funkciót is automatikusan kapcsolja, ha úgy érzi, szük-ség lehet rá. A 12 irányú elektromos állítás és a memória is teljesen alapvetőnek mondható ilyen kategóriájú autó-ban.

    7/3.: 0,23 CW-érték

    A formatervezést az autó dimenzióinak és elvárt alaktényezőjének vetették alá: a 0,23-as CW-érték minden két-séget kizárólag remek, a külső pedig kimondottan tetzsetős A design-csapat büszkén említette a fekete tetőkere-tet, mint az autót optikailag nyújtó trükköt, a széles csíklámpa és az alsó fekete betétek pedig a kocsi szélességét hivatottak kiemelni. Az "IQ.Light" első fényszóró is egy kimondottan tekintetet vonzó elem, amivel - remélhetőleg- egyre gyakrabban találkozunk a közeljövőben az utakon.
    Belül a tipikus Volkswagen ID-design nyilvánul meg, újdonság, hogy világítanak a középső, 15 colos kijelző alatt az érintőgombok, de a kormányon megmaradtak a kapacitív érintőgombok. A műszeregység fő megjelenítője a testreszabható HUD, alatta a picike kijelzőn csak a legfontosabb adatok jelennek meg fix elrendezésben. A perfo-rált ülések mintája szépre sikerült, friss a belső kilincs formaterve, még több ambient hangulatvilágítás jutott az amúgy nagyon csendes beltérbe. Kimondottan finom az anyaghasználat, a beltér is a fenntarthatóság jegyében készült, a bőr természetesen nem állati eredetű.


    7/4.: Egy jó helyen lévő telefontartó

    Nem takar rá teljesen a középkonzol, nem csúszik ki a helyéről, belefér egy nagyobb mobil, ráadásul vezeték nél-küli Qi-töltő is van benne: tök okosan kitalálták a középső telefontartót, tényleg nem kellett hozzá más, csak egy nagy, sík, gumírozott felület, ami azonnal kézre esik, ahogy az ember beül. Felette van két darab, adatátvitelre is szolgáló Type-C csatlakozó, de a vezeték nélküli CarPlay is működik.

    7/5.: A hátsó utasoknak is jut két darab Type-C csatlakozó

    Az USB-A-t végre elfelejtettük. Szimpatikus még a könyöklő alatti, nagyon mély, bőséges, akár 1,5 literes palac-kokat is elnyelő tároló és elöl, a telefontartós rekesz mögött is rengeteg a hely pakolni.


    7/6.: Elektromos állítású légbefúvó

    Az első szellőzőrostélyokat 2-2 villanymotor mozgatja, nem kell kézzel állítani a befúvást. Az érintőkijelzőn beál-lítható, hova fújjon és kapunk egy vizuális képet is a levegő irányáról. Nagy előnye abból a szempontból van, hogy a sofőr átnyúlás nélkül tudja állítani az utasoldali szellőzőket is. Cserébe halkan és precízen működik, és elég kis lépcsőkkel állítható.

    7/7.: Akkumulátor és hatótáv

    A kisebbik modell 77 kWh kapacitású akkupakkja lítium-ion cellákból áll, 400 V-os rendszerfeszültséggel, vízhű-téssel, 611 km-es WLTP-hatótávval. A 86 kWh kapacitású, nagyobb változat pedig akár 700 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel. Vegyes használatban is bőven 400 kilométer fölötti hatótávot várhatunk az autótól, ami már nagyon tisztességesnek mondható. Tölteni DC villámtöltőn akár 200 kW teljesítménnyel is lehet, az autó menüjé-ben van egy pont, ahol ellenőrizhetjük, hogy a jelenlegi töltöttségi és hőmérsékleti viszonyok között mekkora az elérhető maximális töltőteljesítmény és van hozzá egy előfűtő program is, amivel előkészíthetjük az autót a töltő-oszlophoz, amihez közeledünk. A sima AC-s töltés max. 11 kW teljesítményű.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.