Aktuális
Az Audi lerántja a leplet a Forma–1-es látványtervéről
Az Audi lerántja a leplet a Forma–1-es látványtervérőlAz Audi R26 Concept megmutatja, milyen lesz az Audi Forma–1-es arculataKompromisszummentes letisztultság, a versenypályán és azon kívül isGernot Döllner, vezérigazgató: „A Forma–1 az új fejezet a vállalat megújulásának történetében.”115 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka jelenléte az autósport csúcskategóriájában, a müncheni Brand Experience Centerben. A versenypályán és azon túl is megmutatkozik az a kompromisszumokat nem ismerő letisztultság, ami a jövő Audi modelljeit jellemzi.„Azzal, hogy az autósport csúcsát célozza, az Audi nem hagy kétséget ambíciói felől” – emeli ki Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. „A megújulás történetének újabb izgalmas fejezete. A Forma–1 lesz a hajtóerő, ami felpörgeti az átalakulást egy agilisabb, rugalmasabb és innovatívabb Audi felé.” Döllner szerint az Audi ambiciózus, de reálisan felépített tervvel vág neki a versenysorozatnak: „Nem csak a részvételért szállunk be a Forma–1-be. A győzelemre hajtunk. Közben azt is tudjuk, hogy az F1-ben nem lesz senkiből egyik napról a másikra élcsapat. Idő kell hozzá, kitartás, meg az, hogy sose elégedj meg azzal, ami van. 2030-ra a világbajnoki cím a cél.”Az Audi új arculatának élére a Forma–1-es csapat állAz Audi R26 Concept egyértelmű üzenetet közvetít: betekintést enged a márka első Forma–1-es versenyautójának színvilágába és dizájnjába, amelyet januárban mutatnak be. Az új dizájnfilozófia és annak négy pillére inspirálta ezt a vizuális arculatot:a letisztultság, technológia, intelligencia és érzelemvilág. „Egy olyan egységes dizájnnyelvet alakítunk ki, ami összefogja a vállalat minden területét” – fogalmaz Massimo Frascella, az Audi kreatív igazgatója. „A Forma–1 projekt így az új arculat bevezetésének úttörője lesz, amelyet idővel az F1-csapat és maga az Audi is magáénak tudhat.”Az R26 Concept az egyik első darab, ami életre kelti a márka megújult vizuális világát. A letisztult grafikai felületek, precíz geometriai vágásokkal formálva, tökéletesen illeszkednek a versenyautó vonalvezetéséhez. A színek között ott a titán eleganciája, a karbonfekete mélysége és az új Audi piros friss lendülete. Az Audi új arculatában feltűnnek a piros karikák is – különleges szimbólumként, amelyek a márka Forma–1-es aktivitását emelik ki.A Forma–1, ahol „A haladás technikája” reflektorfénybe kerülAz F1-projekt Audi számára stratégiai zászlóshajó – a márka technológiai, kulturális és vállalkozói megújulásának szimbóluma. Arra hivatott, hogy lelkesítse mindazokat, akik kapcsolatba kerülnek vele – munkavállalókat és ügyfeleket egyaránt. A fejlesztés és a versenyzés gazdaságilag vonzó keretek között zajlik: az összes csapatra érvényes költségplafon átlátható költségkeretet és feltételeket garantál, miközben a Forma–1 globális elérése erősíti a márkaismertséget és bőséges szponzori lehetőségeket kínál.A Forma–1 évtizedek óta a sportvilág egyik legmeghatározóbb színtere, és több mint 820 millió rajongójával a világ legnépszerűbb sporteseménye. 2024-ben körülbelül 1,6 milliárd tévénéző követte a versenyeket. A Forma–1-ben csillagászati összegek forognak – a csapatok értéke milliárdos nagyságrendű. Az Audi leendő Forma–1-es csapata már három világszintű vállalattal kötött partnerséget – az adidas, a bp és a hamarosan névadó szponzorként csatlakozó Revolut is ott van a fedélzeten. A Forma–1-ben pedig óriási az érdeklődés az Audi támogatása iránt.Az Audi az év elején teljes egészében felvásárolta a svájci Sauber-csoportot, ezzel megteremtve a feltételeket, hogy Katarral, az ország állami befektetési alapjával szövetségre léphessen a Forma–1-ben. Az Audi F1-projekt élén két rutinos Forma–1-es menedzser áll: a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Mattia Binotto és Jonathan Wheatley, akik közvetlenül az Audi vezérigazgatójának, Gernot Döllnernek jelentenek. A vállalat a rutin és a fiatalos lendület ütős kombinációjával számol: a tapasztalt Nico Hülkenberg (Németország) és a fiatal tehetség, Gabriel Bortoleto (Brazília) vezetik a csapatot előre.„A Forma–1 több, mint egyszerű autóverseny” – mondja Jürgen Rittersberger, az Audi AG pénzügyi igazgatója. „Ez szórakozás, érzelem, technológia – és egyben kihívás is. Épp ez a kombináció juttatott oda, ahol jelenleg is állunk: új vásárlókat inspirálunk. A Forma–1 hatalmas elérésének köszönhetően remek lehetőségünk van új ügyfeleket megszólítani – különösen a fiatalabb korosztályból, ahol a sportág népszerűsége rohamosan nő. A költségplafon bevezetésével a Forma–1 végre hosszú távon is fenntarthatóbb lett. A Forma–1 szponzorációs piacát, csapatértékeit és bevételi lehetőségeit látva egyvalami kristálytisztán látszik: ez az irány teljesen kézenfekvő az Audinak – gazdaságilag is.”A versenyzés örökségéből születik az új Formula–1-es csapatAz Audi számára a motorsport nemcsak szenvedély, hanem az innováció legfőbb hajtóereje. Az első középmotoros Grand Prix modelltől a quattro összkerékhajtás forradalmáig a ralin, majd a dízel-, hibrid- és elektromos hajtásokig Le Mans-ban, a Formula E-ben és a Dakar Ralin – az Audi mindig elszántsággal, bátorsággal, kitartással és csapatszellemmel vezette győzelemre minden motorsport-projektjét, miközben új utakat tört. Az Audi a Formula–1-ben is erre szeretne ráerősíteni.A versenypályák csúcsa: a világ legnagyobb kihívást jelentő kísérleti terepe. A rövid ciklusokkal, a lapos szervezeti struktúrával és a gyors döntésekkel mintát mutatunk az egész vállalatnak. Ugyanakkor az Audi mindig lépést tart a legújabb technológiákkal és anyagfejlesztésekkel. A szabad verseny révén a Forma–1 nemcsak a pályán diktál tempót, hanem az elektromobilitás és a fenntartható e-üzemanyagok fejlesztésében is élen jár – ez pedig a sorozatgyártású modellekre is hatással van. Ezen a két területen a szabályok nem gúzsba kötnek, hanem inspirálnak az innovációra.Az F1 technikai szabályainak 2026-tól életbe lépő átfogó változásai tökéletes alkalmat kínálnak az Audinak, hogy újoncként beszállhasson a száguldó cirkusz forgatagába. Minden versenyzőnek egyszerre kell megbarátkoznia az új szabályokkal és technológiákkal – a futómű és a hajtáslánc terén egyaránt.Mérföldkövek a Forma–1 kapujáig2022 tavasza óta az Audi Neuburg an der Donau-ban fejleszti saját Forma–1-es motorját – ez Németország egyetlen működő F1-es bázisa. A rendszer lelke egy 1,6 literes, turbófeltöltős V6-os belső égésű motor, amelyet egy fejlett energianyerő rendszer egészít ki – energiatároló egységgel és elektromos motor-generátorral (MGU-K). Mindezt egy intelligens vezérlőegység (CU-K) hangolja össze tökéletes harmóniába. Nemcsak az motort, hanem a váltót is Neuburgban fejlesztik. A motorral együtt ez adja a hajtáslánc lelkét. A Formula–1 vadonatúj hajtáslánc-szabályai a hibrid technológia új korszakát nyitják meg, és még szorosabbra fűzik a kapcsolatot a közúti járművekkel. Az elektromos motor immár háromszor erősebb, és lassan behozza a lemaradást a 2026-tól zöld üzemanyaggal működő hagyományos motorok mögött. Az Audi 2022-től a brit bp kizárólagos partnereként dolgozik ezen a projekten.Az F1-es, Németországban fejlesztett hajtáslánc koncepciójának kidolgozása 2022-ben indult. Két évvel később a teljes hajtáslánc először működött együtt dinamikusan, versenyszimulációban a próbapadon. A virtuális szimulációk és digitális fejlesztőeszközök most különösen felértékelődnek, hiszen a szabályok miatt az új hajtásláncokat legkorábban 2026 elején lehet majd élesben, versenypályán tesztelni. Ahogy az Audi termékfejlesztésében, úgy a fejlesztési folyamatban is kulcsszerepet kapnak a dinamikus vezetési szimulátorok és a digitális megoldások. Az első pályahasználatra szánt motorok mostanra elkészültek, és decemberben már úton is lesznek Neuburg an der Donauból a versenyhelyszínekre.A hinwili F1-üzemben készülnek a csapat által megálmodott és megépített versenygépek. Svájcban gondoskodnak a versenyek minden részletéről – a tervezéstől a megvalósításig. Ráadásként 2025 nyarán Bicesterben (Egyesült Királyság) is megnyitotta kapuit a technológiai iroda. A „Motorsport-völgy” epicentrumában a csapat első kézből meríthet a Forma–1 világának legelismertebb szakértőitől. Intenzív szakmai összefonódás zajlik a helyszínek között, hogy a hajtáslánc és a futómű harmonikus egységéből a gyári csapat maximálisan profitálhasson.Első verseny a Forma-1-ben2026 januárjában végre lehull a lepel: az Audi F1-es csapata bemutatkozik a nagyérdemű előtt. Nemsokára kezdetét veszik az új éra első hivatalos Forma–1-es tesztjei – január végén, Barcelonában, egyelőre közönség nélkül. A bahreini tesztek során (február 11–13. és 18–20. között) az Audi gyári csapata először gördül a nyilvánosság elé Forma–1-es modelljével, mielőtt március 6–8. között Melbourne-ben bemutatkozik a motorsport csúcsán.További információk az Audi R26 Conceptről és az Audi Forma-1-es belépéséről az Audi MediaCenterben érhetők el. Kapcsolat:Bognár TamásKommunikációs vezető+36 1 4515 [email protected] EszterSenior PR menedzser+36 1 4515 [email protected] Az Audi Csoport a prémium és luxus‑személygépjárművek és motorkerékpárok szegmensének egyik legsikeresebb gyártója. Az Audi, a Bentley, a Lamborghini és a Ducati márkák a világ 13 országának összesen 22 helyszínén vannak jelen gyártóként. Az Audi, partnereivel együtt, több mint száz piacon képviselteti magát szerte a világon.2024-ben az Audi Csoport világszerte 1,7 millió járművel gazdagította az Audi-rajongókat, továbbá 10 643 Bentley, 10 687 Lamborghini és 54 495 Ducati talált gazdára a márka ügyfélkörében. A 2024-es pénzügyi évben az Audi Csoport 64,5 milliárd eurós összbevételt és 3,9 milliárd eurós működési eredményt ért el. December 31-én több mint 88 000 ember dolgozott az Audi Csoportnál, közülük több mint 55 000 az AUDI AG-nál Németországban. Vonzó márkáival és számos új modelljével a vállalatcsoport következetesen halad afelé, hogy a fenntartható, teljes mértékben hálózatba kapcsolt prémium mobilitás meghatározó szolgáltatójává váljon.2026-ban az Audi történelmi mérföldkőhöz ér: első ízben debütál a Forma–1-ben, méghozzá saját gyári csapatával, valamint németországi központban kifejlesztett, korszerű hibrid erőforrással. A leendő csapat három helyszínen építi a sikereket. A kifejezetten erre a projektre alapított Audi Formula Racing GmbH Neuburg an der Donau‑ban fejleszti a motort. A svájci Hinwil pedig a versenyautó fejlesztésének, valamint a versenystratégia tervezésének és lebonyolításának ad otthont. Emellett az Egyesült Királyságban, Bicesterben működő Technológiai Hivatal a „Motorsport-völgy” epicentrumában helyezkedik el, közvetlen hozzáférést teremtve a Forma–1 csúcs-tehetségeihez és kulcsfontosságú partnereihez.A Forma–1‑et az autósport csúcsának tekintik, mely globális jelenlétének köszönhetően a világ egyik legfontosabb sportplatformja. Az Audi belépése szempontjából döntő tényező az FIA új szabályzata is, amely 2026‑tól fenntartható üzemanyagok használatát írja elő, és közel 50 százalékra növeli a hibrid hajtás elektromos részarányát.
További információk