A dizájnt helyezi középpontba a VW
A formatervezés a jövőben a vállalat működésének egyik fő pillére lesz

Oliver Blume, a Volkswagen Csoport német menedzsere és vezérigazgatója a 2023-as Müncheni Autószalonon tartott beszédében ismertette a Volkswagen Csoportra vonatkozó terveit és megerősítette, hogy a formatervezés a jövőben a vállalat működésének egyik fő pillére lesz.
A német vezérigazgató egy évvel azután, hogy Herbert Diess helyét a német autógyártó vezérigazgatói posztján átvette, a beszédében elárulta, hogy a formatervezés még fontosabb szerepet fog kapni a Volkswagen Csoporton belül. Egy szélesebb körű, tízpontos terv készült, amelynek célja, hogy a vállalatot átvezesse a hagyományos belső égésű motoros modellekről a korszerűbb elektromos meghajtású modellekre való átálláson.
A Volkswagen Csoport azon törekvéseire reflektálva, hogy az egyes autómárkák - Volkswagen, Volkswagen Ha-szonjárművek, Škoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche és Scout - között nagyobb különbséget te-gyen, Blume elmondta, hogy a formatervezés az egyik legkritikusabb tényező a siker meghatározásában:
„- A kiélezett dizájn-identitással fokozzuk a márka megkülönböztethetőségét külső, belső és digitális jelenlétben egyaránt. A Volkswagen Ccsoport egy dizájnvezérelt vállalattá válik. ” - mondta újságíróknak és a média más képviselőinek.
Az említett tízpontos terv további pontjai között szerepel a továbbfejlesztett platformstratégia és a versenyké-pesebb technológiai profil és „Kínában Kínáért” stratégia továbbfejlesztése a helyi kínai partnerekkel. Valamint az USA-ra vonatkozó növekedési terv, beleértve a Scout márka újraindítását az észak-amerikai piacra szánt egyedi formatervezésű elektromos modellekkel.
Blume, aki egyben a Porsche vezérigazgatója is, azt is elmondta, hogy a Volkswagen Csoport igazgatótanácsa kidolgozott egy „finomított portfóliótervet a vállalat CARIAD szoftverrészlegére vonatkozóan”. Utalt továbbá a Po-werCo akkumulátorgyártó részlegének felfuttatására, valamint a közelmúltban hozott döntésre egy új akkumulátor gigagyár létrehozásáról Kanadában.
Michael Mauer, a Volkswagen Csoport formatervezésért felelős vezetője elmondta, hogy erőfeszítéseket tesz-nek annak érdekében, hogy a vállalat egyes márkáinál az egyes formatervezési főnökök szorosabban együttmű-ködjenek az adott márka vezérigazgatójával.
„A formatervezés azért működik, mert kifejezi, hogy mi a márka lényege. A vezérigazgatóval való közvetlen esz-mecsere révén a márka egységes élményét szolgáló tervezési elvek átfogó megvalósítása biztosított lesz - a vál-lalati megjelenéstől kezdve a termékeken át a digitális kínálatig minden egyes márka esetében. A hangsúly következetesen a vásárlón és a terméken marad” – idézi Mauert az Autocar.