A kézi váltó hattyúdala...
Íme a vadonatúj VW Golf GTI 380

A Volkswagen limitált szériás kivitellel int búcsút a manuális váltós Golf GTI-nek. Nyílt titok, hogy hamarosan véget fog érni a manuális váltós Golf GTI gyártása, és a német gyártó egy limitált szériás kivitellel búcsúzik a há-rom pedálos GTI-től.
A Golf GTI 380 nevet kapott újdonság a "Golf R 20th Anniversary Edition"-ről ismerős egyedi könnyűfém-felnikre szerelt sportgumikon gördül, a tető és a visszapillantó-tükör házak fekete fényezésűek, és alapáron jár az adaptív futómű.
A típusjelzés nem a teljesítményre, hanem a 8-as Golf belső használatú típuskódjára utal. A 2 literes 4 hengeres turbós EA888 benzinmotor a normál GTI-khez hasonlóan 245 lóerős teljesítményű és 370 Nm nyomatékú. A 0-ról 100-ra 6,2 másodperc alatt felgyorsuló különleges Golf elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.
A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval szerelt, elsőkerék-hajtású GTI 380 exkluzív új Graphite Gray Metallic fénye-zéssel is rendelhető.
Üröm az örömben, hogy a 32 485 dolláros (~11,3 millió forint) alapárú újdonság csak Észak-Amerikában kap-ható. Magyarországon 12,1 millió forintos áron nyit a kézi váltós Golf GTI, melynek hétfokozatú duplakuplungos automata váltós verziója 12,8 millió forinttól indul.
A 300 lóerőt 14,4 millió forintos alapáron kínáló GTI Clubsport és a 15,2 millió forintos listaárú 320 lovas össz-kerekes Golf R csak automata váltóval kapható.