Évente majdnem 3000 km ingyenesen...
Az ABT napelemes tetőt fejlesztett a Volkswagen ID Buzz számára
![idbuzzsolar](https://www.savariaautohaz.hu/hirek/a-volkswagen-id-buzz-is-megfordult-az-abt-muhelyeben/@@poi.imageproxy/844812f375d74d0287d4fd16ece87789/2b79da70-319e-4039-a56b-11b82e6dbf6a.jpeg/news)
A Volkswagen ID Buzz lakókocsis változata hamarosan megérkezik, ami nagy dobás lehet majd egy olyan jármű számára, amely már most jelentős sikernek örvend. Ezt megelőlegezve a konszern összes márkája számára rég-óta tartozékokat gyártó ABT csapata egy olyan tetőre szerelhető fotovoltaikus rendszert állított össze, amely ugyanúgy hasznos lehet a normál változatokon, köztük a Cargón is, mint a leendő lakóautón.
A napelemes modulokat a kifejezetten az elektromos járművekkel foglalkozó e-Line részleg fejlesztette ki, és ahhoz a hosszú tengelytávú változathoz tervezték, amely idén nyártól lesz kapható az Egyesült Államokban. Az ABT szerint ugyanis a korlátozott tetőfelület és a napelemmodulok bonyolult formái miatt nehéz és túlságosan drága lenne ezt a lehetőséget a rövid változatokhoz kínálni, ugyanakkor hozzátették, hogy már az oldalak kihasz-nálásán is dolgoznak.
Az ABT állítása szerint ideális körülmények között akár 600 watt csúcsteljesítmény is a vásárlók rendelkezésére állhat. A tetőpanelek által termelt tiszta, ingyenes energiának különösen a napos területeken elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy évente akár 1865 mérföld, azaz közel 3000 km plusz hatótávolságot érjenek el. A vizsgált ol-dalsó panelek hozzáadásával ez az érték elérné az 1000 wattot és az évi több mint 2000 mérföldet (3200 km).
Az ABT a tetőn elhelyezett panelek alkalmazását kiváló megoldásnak tartja az ID mozgásterének növelésére. Egy lakóautó-felépítményen, mint például a 2025-ben érkező California, lehetséges lenne a hűtőszekrény, a belső világítás vagy más berendezések áramellátása, miközben az akkumulátortartalék legalább egy részét meg lehetne spórolni.
A megoldás azonban csak a jövő évtől lesz elérhető, az ABT ugyanis arra számít, hogy a napelemes tető 2024 elején kerülhet gyártásba. Addig is a Volkswagennel közösen dolgoznak azon, hogyan lehet közvetlenül a gyárban, a szériaautók összeszerelése során beépíteni a megoldást, ezzel is optimalizálva az időt és a költségeket.