A Volkswagen továbbra is gyárt szép szedánokat
...csak nem nekünk...
Amióta elindult az SUV láz, azóta egyre csökken a többi autókategória népszerűsége. Mindenki hobbiterepjárót akar, ezért pedig a klasszikus szedánok lassan kikopnak. Vagyis Európában, a világ egy másik részén viszont tárt karokkal várják többek közt a Volkswagent.
Nem véletlenül vezeti be hamarosan a kínai piacra a Magotant, ami lényegében az új Passat. Ennek a 2025-ben megjelenő változatáról kerültek most elő fényképek a helyi technológiai minisztérium jóvoltából. Ez az az autó, ami várhatóan sem Amerikában, sem Európában nem kerül a forgalomba ebben a formában. Utóbbiban, így ná-lunk is a jelenleg futó Passat kizárólag kombi karosszériával érhető el.
A Magotant egy kicsit a kínai ízléshez szabták, így már nem teljesen egyforma a nálunk ismert nagy Volkswa-gen szedánnal. Méreteiben a 2020-as Passatnál közel 20 centivel hosszabb, 4,99 méter. Szélességében és ma-gasságában is egy nagyobb autó, ráadásul tengelytávban is ráver, bár ez a németek platformstratégiája mellett nem akkora szó. A motor valószínűleg egy 2 literes turbós egység lesz 217 lóerővel, de ez egyelőre csak pletyka.
Érdekesség, hogy Kínában elég nagy piaca van a szedánoknak. Márkánál maradva a Volkswagennek van ott szinte minden méretosztályban ilyen formájú autója. A legnagyobb például – ami a Magotan felett van – Phideon, ami valójában az Európából szintén kivezetett Phaeton széria. De emellett fut még ott a CC és a Bora, illetve olyan nevek, amik itthon már nem csengenek ismerősen: Lamando, Lavida, Sagitar vagy a Santana.