A Volkswagen válasza a Jeepre
Fókuszban a Typ 181 "Kurierwagen "

A második világháborút követően az európai NATO-tagok körében felmerült az amerikai Jeepekhez hasonló, „mindent bíró”, könnyű, szükség esetén kétéltű katonai jármű fejlesztésének igénye, ám a ko-operatív projekt nem hozott gyümölcsöt, az „Europa Jeep” csak nem akart megszületni. A Volkswa-gent egyébként már az 50-es években megkeresték az ötlettel, de a gyártó akkor nemet mondott, vi-szont miután a fejlődő országbeli piacain komoly igény mutatkozott valamilyen terepképes típus iránt, az 1960-as évek elején beadták a derekukat, nekiláttak egy katonai és polgári felhasználásra egyaránt alkalmas modell kifejlesztésének, amelyre amolyan áthidaló megoldásként tekintettek az Europa Jeep megérkezéséig.
A gyárban Typ 181, német nyelvterületen Kurierwagen, Latin-Amerikában Safari, az Egyesült Király-ságban Trekker, az USA-ban Thing lett a neve.
Az Europa Jeepből végül nem lett semmi, a projektet 1979-ben lezárták, a Typ 181 viszont nagy si-ker lett, 1963-tól egészen 1983-ig gyártották. A Kurierwagen a második világháborús, Ferdinand Por-sche által tervezett, a Wehrmacht által használt Kübelwagenhez nyújt vissza mintaként, az annak ide-jén 53 ezer példányban gyártott katonai terepjáró modernizált leszármazottja volt.
Mivel eredetileg csak átmeneti megoldásként tekintettek rá, igyekeztek a legolcsóbban, legegysze-rűbben megalkotni a járgányt: az alváz a Volkswagen sportos kisautójából, a kupé- és kabriókivitelben is készült Karman Ghiából érkezett, a felfüggesztés elemei a Transporterből származtak, míg a hajtás-láncot – 1,6 literes sornégyes motor – a Bogárból vették át. A hátsó kerekekhez négyfokozatú váltón keresztül jutott el a hajtás. A katonai változatok a hasmagasságot növelő – ám a csúcssebességet csökkentő – portáltengelyeket kaptak.
A célnak tökéletesen megfelelő autó született a Kurierwagen képében, amit jól bizonyít, hogy a kü-lönböző NATO-tagok összesen több mint 50 ezer darabot vásároltak belőle a fegyveres erőik számá-ra.