A VW-csoport is rábólintott a robbanómotorok 2035-ös betiltására
A múlt héten az Európa Tanács úgy döntött, hogy kitart a belső égésű motorral hajtott autók 2035-től tervezett tilalma mellett.
Az új törvény - amelyet még az év folyamán meg kell vitatni az egyes uniós tagállamokban - kiváltot-ta Európa legnagyobb gazdaságainak reakcióit. Németországból és Franciaországból is érkeztek olyan hangok, amelyek azt kifogásolták, hogy a terv túl ambiciózus, túl drága és rendkívül negatív ha-tással lesz az egész iparágra.
A kontinens két legnagyobb autógyártója, a Mercedes-Benz és a Volkswagen viszont hangsúlyozta, hogy megvalósíthatónak tartják a tervet.
Az első reakció Wolfsburgból érkezett. Ott támogatásukról biztosították a belső égésű motorral haj-tott autók betiltását a következő évtized közepétől. Az EU szén-dioxid-mentesítési stratégiája "ambici-ózus, de megvalósítható" - mondta a Volkswagen, hozzátéve, hogy az elektromos mobilitás felé való elmozdulás "visszafordíthatatlan".
A VW azt is elmondta, hogy "ez az egyetlen ökológiailag, technológiailag és gazdaságilag észszerű módja a belsőégésű motorok mielőbbi leváltásának" - írja az Automotive News.
A két nagy német konstruktőr mellett a Ford, a Stellantis és a Jaguar is azon gyártók közt van, melyek támogatják a belső égésű motorok 2035-től történő európai megszűnését.
Mielőtt azonban a jogszabály hatályba léphetne, még mind a 27 uniós tagállamnak ratifikálnia kell azt. Az olyan nagy gazdaságok, mint Németország, Franciaország és Olaszország ellenzik a tervezet jelenlegi formáját. Ez enyhén szólva is bonyolíthatja a helyzetet.