Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Az utolsó “igazi” Volkswagen?
2024.04.25.
Újdonság a Volkswagentől

Az utolsó “igazi” Volkswagen?

Vajon tudja még az új Passat azt, ami annak idején igazán legendássá tette a német gyártót?

passat

    Él még a TDI legenda? Vajon tudja még az új Passat azt, ami annak idején igazán legendássá tette a német gyártót?

    Radikális változás az előző Passathoz képest a 9. generáció, már ami a látványt illeti. A Volkswagen legújabb, lekerekített formavilága megosztja a közönséget ezen a hatalmas, családi kombin, ám az R-Line csomag valame-lyest enyhíti a helyzetet a vadabb lökhárítóival és a sötét felniszettel.

    Az új Passat szélessége 1,85 méter, magassága 1,48 méter, alaktényezője pedig mindösszesen 0,25. Ne szalad-junk viszont ennyire előre, kezdjük inkább az alapokkal. Jelentősen megnőtt a tengelytáv és a teljes hossz is, 14,4 centivel hosszabb az elődjénél az új Passat. Mindez jelentős változás egy olyan méretosztályban, ahol igenis fon-tos a hátsó lábtér, illetve az elegáns megjelenés.
    Az elegancia a beltérben valamelyest háttérbe szorul, ám ez nem jelenti, hogy puritán, vagy épp nem eléggé le-tisztult a műszerfal. A Passat tervezésekor szerintem tökéletes egyensúlyt találtak a mérnökök és a dizájnerek a modern technika és a hagyományos megoldások variálásával. A 10 colos digitális műszeregység és a 15 colos központi kijelző modern érzetet kelt, ám a valódi gombok a kormányon, illetve a kisebb, zongoralakk nélküli vilá-gításkapcsoló kellemes meglepetésként szolgálnak. Bár tech-téren visszalépés, praktikum és biztonság szem-pontjából komoly előrelépésként értelmezhető, hogy nem a képernyőről kell vezérelni a szellőzők befúvási irányát.

    Ha már különálló klímavezérlő nem jutott, legalább egy érintősávot kapott a Passat erre a célra, illetve a multi-funkciós kormánykerék is a felhasználóbarát, gombos változat
    Az utastér többi részén is minden a legnagyobb rendben: az össze ülés kiválóan tart és az állítási lehetőségek is hozzák az elvárásokat. Érdekes viszont, hogy az említett ülésállítás csak részben elektromos. A támla dőlésszö-gét ugyanis az ülésen található gombokkal kell vezérelni, ám a sportfoteleket karokkal és kézi erővel kell előre-hát-ra mozgatni a sínben. A helykínálattal sincs probléma, mindkét sorban kellően széles az utastér, illetve a térdeknek és a fejeknek is jut elég hely hátul. És ha már a hátsó sornál tartunk, pohártartós és tablet-tartós könyöklőt, illetve egy saját klímazónát is kínál a Passat, szellőzőkkel együtt. Akadnak továbbá sötétítők is mindkét oldalon, illetve az USB-C csatlakozók és a hátsó ülésfűtés sem maradtak ki a konfigurációból. Komoly felárral rendelkező extra a ha-talmas tetőablak, ami hátra is rengeteg fényt enged be, ezzel tovább fokozva a térérzetet.
    A csomagtér mindenképp megér még néhány szót. Már magában komoly tény, hogy 690 literes öt ülés mögött a Passat puttonya, ám emellett kiváló rendezési eszközöket, kampókat, 230 voltos konnektorcsatlakozót, illetve a könnyebb ülésdöntéshez szükséges kioldókat is megkapta. Automatikusan nyílik és záródik továbbá a csomagtér-ajtó, de gombnyomásra engedi le a 2,2 tonnás vonóhorgot is az autó. Hab a tortán a padló alatt megbújó, teljes ér-tékű pótkerék.
    Mindez azonban szinte mellékes, jó kombit 2024-ben sem szentségtörés gyártani. De vajon mi a helyzet a so-kak által temetett dízelmotorral? Ebben az autóban ugyanis a 2,0 literes TDI erőforrás 150 lóerős változata ketyeg. Van ennek még értelme 2024-ben? Mindez nézőpont kérdése. Ha például nem szeretnél 3,9 literes átlagfogyasz-tással országutazni, akkor valóban nincs értelme a dízelnek. Persze, lehet dobálózni a ténnyel, hogy ez a legideáli-sabb használati mód ennek a motornak, de a legdurvább városi körülmények között sem kúszott 7,5 liter fölé a fogyasztása.
    Ellentmondásos lehet még, hogy ez a "csak" 150 lóerős változat, ám bőven elég ez a teljesítmény ebbe a karos-szériába. A százas sprint így is 9,3 másodperc, a végsebesség pedig 223 km/óra. ha mégsem lenne elég, akkor megoldást jelenthet a 193 lóerős, összkerekes modell. Érdekesség, hogy ezek a dízelek nem hibridek, de még csak nem is lágyhibridek: ezt az autót bizony csak egy teljesen hagyományos, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja.
    Így már csak egy kérdés marad: hogy mennyi az annyi? Alapáron, Business felszereltségi szinttel jelenleg 16,51 millióról indul a Passat, az R-Line csomaggal pedig 18,73 millió forint az alapár. Ez a konkrét tesztautó még kapott egy fekete dizájncsomagot, egy "IQ.Drive" vezetéssegítő csomagot, 19 colos könnyűfém felniket, panoráma üveg-tetőt, a legnagyobb multimédia csomagot, Harman Kardon hifit, prémium téli csomagot és egy vonóhorgot. Így a képeken is látható végeredmény 22,15 milliót kóstál újonnan. Mindez elsőre soknak hangozhat, ám egyre keve-sebb autó akad ebben a kategóriában, olyan konkurensből pedig még kevesebb, amelyik nem csak kitart az ellen-szélben, hanem valóban fejlődik is. Mindent egybevéve teljesítette a küldetését a Volkswagen: valóban az utolsó TDI Passat lett a legjobb, sikerült a végletekig fokozni a legendát.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.