Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Bemutatjuk a Golf elődjét
2024.01.29.
Újdonság a Volkswagentől

Bemutatjuk a Golf elődjét

Ismertebb nevén a "Rút kiskacsát"

der ente

    A Bremen Classic Motorshow két sztárja lesz a Golf ötvenedik évfordulója miatt kiállított 1974-es Golf I, illetve az eddig kevésbé ismert elődje, a szintén orrmotoros, ám még léghűtéses EA 276 koncepció.
    Nehéz pontosan megfogalmazni, mire is hasonlít az EA 276, hiszen profilból 1970-es AMC Gremlin, az orrát néz-ve ráncfelvarrott Škoda 120 a nyolcvanas évek elejéből, az összhatás pedig olyan, mint a Fiat elcsúfított harmadik generációs 127-esének rokona lenne, 1982-ből. Csakhogy ez a Volkswagen koncepció 1969-es.
    Érdemes tudni, hogy jóval a Golf előtt a Volkswagen számos EA tanulmányt rendelt az ismert stúdióktól, az 50-es évektől két évtizeden át kísérletezve. A Pininfarina megcsinálta a totálisan Porsche-hatású, még mindig farmo-toros Bogár átiratát, az EA 41-et. A Ghia 1961-es EA 53-a úgy nézett ki, mint egy francia Panhard.
    Míg bizonyos EA koncepciókból a Type 3 vagy a Brasília lett, az 1967-es EA 235 a léghűtéses motort előre rakta, elsőkerék-hajtással párosítva. Utána jött az EA 266 a Porschétól, majd az EA 337 az Auditól, szintén elsőkerék-hajtással. A VW közben az Auto Uniontól megörökölte a K70-et is.
    Az EA 276 karrierjének ott lett vége, mikor eldőlt, hogy a vízhűtéses orrmotor és az elsőkerék-hajtás lesz a jövő, csak éppen az Italdesign mestere, vagyis Giorgetto Giugiaro karosszériájával. Ennek hatására 1974-ben megszületett a Golf.
    Ezen is érezhető az olasz hatás, bár a brit autóipar olajválságok jövőképével riogatott szomorú korszakából is fellelhető benne egy tollvonásnyi.
    A hátsó üveg, így a teljes C-oszlop átvariálásával, illetve a meredekebb orral Giugiaro megalkotta az ikont, ami immár ötven éve a ferdehátúak mércéje.
    Részben a Type 4 feneke ez, csak valahogy sokkal bénább. A holttér sem lehetett apró, ez a C-oszlop pedig az AMC-nél is bukáshoz vezetett.
    Giugiaro érezte az arányokat. Úgy csinált olasz dizájnt, hogy ezt aztán senki sem keverhette össze se Fiattal, se mással. A németek pedig jó lóra tettek, hiszen a Golf mellett a Scirocco és a Passat is nagy siker lett.
    Egy műszer, mint a Bogárban, szörnyű helyre rakott kapcsolók, és az álcázott Petri kormány, hiszen koncepcióba tökéletesen megfelelt. A tűzfal mögött a léghűtéses négyhengeres.
    Ez EA 276-hoz képest ebben az 1974-es Golf LS-ben már teljes a luxus, és a kormány is beéri két küllővel. Dupla műszerezettség, rendes visszajelzések, strapabíró kárpitozás. Ezekkel, illetve vízhűtéssel nyitott új fejezetet a Golf, immár ötven éve.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.