Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Bemutatkozott a Volkswagen ID. GTI Concept, a jövő elektromos GTI-je
2023.09.09.
Újdonság a Volkswagentől

Bemutatkozott a Volkswagen ID. GTI Concept, a jövő elektromos GTI-je

Az ID. 2all alapjaira épül, retró műszerekkel, fekete díszítéssel és egy AR-szélvédővel rendelkezik

idgti

    A Volkswagen a retró témájú ID. GTI koncepcióval az IAA Mobility 2023 kiállításon jelentkezik először, amely a 48 éves, belső égésű motorral hajtott GTI-történelmet igyekszik áthidalni a VW elektromos jövőjével.

    Ha az itt látható piros autó ismerősnek tűnik, akkor valószínűleg a VW ID. 2all Concep képe ugorhat be, amely az év elején debütált. A hasonlóság nem véletlen - a Volkswagen tervezői valójában a GTI-t tartották szem előtt, ami-kor azt a koncepciót tervezték, és mint ilyen, itt is nagyjából ugyanazokat a tulajdonságokat látod, bár feketével és vörössel díszítve. Elöl és hátul is sportosabbak az arculatok, a kerekek pedig az egyes GTI-ből merítenek ihletet. A hátsó lámpák sötétebbek, és a csomagtérajtó tetején lévő szárny beleolvad az ablak körüli fekete díszítésbe. A hű-tőrács is feketét kap, piros díszítéssel, és természetesen mindenütt GTI márkajelzéssel találkozhatunk.

    Ezen a ponton szívesen mesélnénk arról, hogy milyen motiváció rejlik ennek a vadító piros ferdehátúnak a bőre alatt. Egyelőre azonban a VW nem tud mást mondani, mint hogy egy egymotoros, nagy teljesítményű hajtásláncról van szó, amely elektronikus differenciálzárral rendelkezik az első kerekeknél. Emellett széleskörű testreszabási le-hetőségeket kínálnak a GTI Experience Control segítségével, amelyben a felfüggesztéstől kezdve a kormányzás érzetén át a hangzásig mindent beállíthatunk, sőt, még szimulált váltási pontokat is létrehozhatunk, hogy utánoz-za az elmúlt évtizedek GTI-it.

    Ha már a múlt évtizedeknél tartunk, belül még több retró finomságot találni, és nem csak az ülésekre gondo-lunk. Az ID. 2all digitális, kettős képernyővel ellátott belseje is megmaradt, de a VW többféle beállítást kínál az ID. GTI Conceptben, beleértve a klasszikus mérőműszer-kijelzőket is. Beállítható pl. egy II-es Golft műszeregysége is akár, s ha történetesen mondjuk a Nürburgringen találod magad, egy kiterjesztett heads-up kijelző a szélvédő alsó sarkába vetíti a pálya alaprajzát. Eközben az utas nyomon követheti a köridőket, szintén a szélvédőre vetítve.

    Hogy ez a technika eljut-e a sorozatgyártásig, nem tudni, de a VW szerint a belső elrendezés a 12,9 colos közép-ső képernyővel, a 10,9 colos vezetői képernyővel és a válogatott fizikai kezelőszervekkel már sorozatgyártás közeli darabok. A VW egyenesen azt is kimondja, hogy az ID. GTI Concept az "első pillantás az izgalmas GTI jövőjébe, mert már megszületett a döntés, hogy sorozatgyártásba kerül". És bár ez a koncepció a teljesítményre összpon-tosít, a VW emlékeztet minket arra, hogy ez még mindig egy praktikus ferdehátú, amely öt személyt és 17,3 köbméternyi cuccot képes szállítani a csomagtartóban.

    Mikor válik ez a koncepció valósággá? Ez is egy olyan téma, amiről a VW egyelőre nem beszél, de ízelítőt kaphatunk a jövőből az IAA Mobility 2023 kiállításon, ahol az ID. GTI Concept szeptember 5-től lesz látható.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.