Újdonság a Volkswagenről
2022.06.17.

Brazíliából jöttem – Volkswagen Taigo 1.5

A márkától megszokott funkcionalítás és ergonómia
taigo.brz

    A Volkswagen do Brasil mérnökei az iparágban általánosnál 10 hónappal rövidebb idő alatt készül-tek el a helyi piacra szánt Nivus fejlesztésével, ami annak köszönhető, hogy valódi prototípusok nélkül, a virtuális valóságban végezték el a szükséges műveleteket. A szokásosnál költséghatékonyabb folya-matot persze az is felgyorsította, hogy a Nivus a Polo és a T-Cross műszaki alapjait örökölte, a ma di-vatos szabadidő-kupé fazon azonban José Carlos Pavone ízlését dicséri.


    Bár a Spanyolországban gyártott európai változat, a Taigo egyes részleteiben eltér az eredetitől, el-mondható, hogy ez a brazil tervezők első, Európában is kapható modellje. Az MQB A0 platformra épü-lő újdonság hivatalosan a T-Cross kupés tetővonalú testvére, de nemcsak a sziluett, hanem az ará-nyok is változtak. A hossznövekedés a tengelytávot és a hátsó túlnyúlást érintette, így annak ellenére, hogy nem magasan fut a tető íve, 438 literes csomagtartót alakítottak ki. A dobozszerű fazon helyett klasszikus, ferdehátú ötajtóst kapunk, méghozzá a Golféhoz hasonló méretben, az átlagosnál na-gyobb hasmagasságnak, a fekete műanyag betéteknek és a tetősínnek hála vagányabb, de nem ag-resszívabb kivitelben. Még a fekete díszbetéttel összekötött hátsó lámpák is jobban érvényesülnek rajta, ráadásként a Style szinttől az első lámpákat is összeköti egy LED-es fénycsík. Aki ergonomikus belsőt, magától értetődő kezelhetőséget és kiváló anyagminőséget vár el, nem fog csalódni a Taigó-ban. Az ülések kényelmesek, jól tartanak, kárpitozásuk a GTI-ből ismert, „kockás” szövetet idézi, a kö-zépső könyöklő állítható. A műszerfal összhatását a két, közös keretben elhelyezett kijelző határozza meg, a mai mezőnyben ez egy ízléses megoldásnak számít, és ami fontosabb, az autó nem ad fel rejt-vényeket a vezetőnek. Mindent ott találunk, ahol lennie kell, a kézifék és a váltókar is régimódi, karral működtethető, alapáron a motor kulccsal indítható, a szellőzést is különállóan helyezték el, és ha nem érné meg a digitális, kétzónás légkondicionáló, azt sem érintésérzékeny, hanem fizikai kapcsolókkal szabályozhatnánk.

    A vezetőülésből kifejezetten jó a kilátás, ideális méretűek az ablakok, sem az oszlopok, sem a tükrök nem takarnak ki túl sokat a külvilágból, meglepetés, hogy még átlósan hátra is lehet látni, ugyanis a hátsó oldalablak viszonylag nagy látószöget biztosít. A váltókart Sport állásba húzva, vagy akár a fü-lekkel kapcsolgatva kihasználhatjuk a tartalékait, ilyenkor hallhatjuk a motor karcos hangját, élvezhet-jük a kifinomult működését és kihasználhatjuk a jól adagolható fékeket.