Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Egy őszinte elektromos kombi
2024.02.25.
Újdonság a Volkswagentől

Egy őszinte elektromos kombi

Bemutatkozik a Volkswagen ID.7 Tourer

id7tourer

   Az ID.7 Tourer nemcsak a Volkswagen, hanem egész Európa egyik első elektromos kombija. A modell jókora rak-teret és nagy hatótávot ígér, néhány érdekes új ötlet és funkció mellett.

    Az ID.7 Tourer 4961 milliméter hosszú, 1862 milliméter széles és 1536 milliméter magas, pont, mint az alap ID7. A tengelytáv kifejezetten nagy: 2971 milliméter, ami tágas belsőt eredményez. A lábtér még hátul is hatalmas, mi-közben a hosszú, szinte vízszintes tetővonal miatt a fejnek is jut elég hely. A csomagtartó űrtartalma 545 liter, ezt azonban kétféleképpen is növelhetjük. A hátsó üléseket teljesen lehajtva 1714 literre nő a kapacitás, ám nem ez az egyetlen opció. Ha sok a csomag, de mégis szükség van az ülőhelyekre, a hátsó üléseket "cargo" pozícióba is állíthatjuk. Ilyenkor az utasoknak kicsit kevesebb hely jut, de a csomagtér 605 literesre bővül.

    Dimenzióit tekintve az ID.7 Tourer egy nagy, de nem indokolatlan méretű autó benyomását kelti. Egy négyfős család tengerparti nyaralásához kelleni fog ennyi hely, de jó eséllyel egy IKEA-s szekrény szállításakor is jól jön majd a – lehajtott üléseknél – csaknem két méter hosszú raktér.

    Az ID.7 Tourer a Volkswagen legújabb, APP550 nevű elektromos hajtásrendszerét kapja. Ennek központi egysé-ge egy új, 286 lóerős, 545 Nm maximális nyomatékú elektromos motor, melyet a kompakt méret érdekében egybe-építettek a hátsó tengellyel. A nettó 77 kilowattórás lítium-ion akkumulátor a szendvics-szerkezetű padlóban ka-pott helyet. Ezzel a maximális hatótáv 600 kilométer, de később érkezik egy nagyobb, nettó 86 kW/h-ás akkumu-látor opció is, mellyel a Volkswagen becslései szerint 685 kilométer fölé nő a megtehető kilométerek száma. A ki-sebb akkumulátor maximum 175 kilowattal, míg a nagyobb akár 200 kilowattal is tölthető, így a 10-ről 80 %-ra való gyorstöltés mindkettő esetben kevesebb mint harminc percbe kerül.

    A 286 lóerő bőségesen elég, de még nem észszerűtlenül sok egy ekkora autóba, ahogy a hatótáv is elegendő.

    Az ID.7 Tourer már alapáron LED lámpákat, 19 colos felniket, tetősíneket, kulcs nélküli nyitást és indítást, cso-magtéri rendszerező hálót, 10 színű háttérvilágítást, kiterjesztett valóság funkcióval is rendelkező head-up dis-playt, hátsó kamerarendszert, kétzónás automata klímát és fűthető első üléseket kap. A gyártó külön kiemelte az IDA nevű hangvezérléses fedélzeti asszisztenst, amelynek legnagyobb újítása, hogy ChatGPT integrációt is tartal-maz – legalábbis egy későbbi frissítéssel ez a funkció is megérkezik. Ezt követően a klíma bekapcsolásán vagy a rádió lehalkításán kívül egyszerű kérdéseket is feltehetünk IDA-nak, aki az AI erejével keresi meg a választ.

    A belső tér vezérelve a minimalizmus, ez pedig egyáltalán nem baj. Egy ilyen – a szó pozitív értelmében – letisz-tult belső segít ténylegesen a vezetésre koncentrálni. Az összeszerelési minőségre és anyaghasználatra nem le-het panasz: minden felület kellemes tapintású, minőségi érzetet kelt.

    Az opcionális panorámatető mellett az ID.7 Tourer nagy dobása egy "Wellness" nevű funkció. Az infotainmentbe integrált alkalmazás három előre beprogramozott üzemmódot tartogat, melyek segítenek a sofőrnek ellazulni (Calm Down), pihenni (Power Break) vagy éppen feltöltődni (Fresh Up). Utóbbi opció választásakor a hangszórók-ból stimuláló zene hallatszik, a légkondi és az üléshűtés a megfelelő hőmérsékletet állítja be, a háttámlában akti-válódik a masszázsfunkció, megváltoznak a hangulatvilágítás színei, a kijelzőn pedig egy stílusban illeszkedő ani-máció indul el.

    A gyártó ígérete szerint a három funkció testreszabható is lesz, így egy saját Spotify lejátszási listát is beállítha-tunk aláfestésnek.

    Az ID.7 Tourer egy őszinte kombi, ilyet pedig egyre ritkábban kapunk manapság. A műfaj kedvelői minden jel szerint egy praktikus, tágas, kényelmes és jól pakolható autót kapnak a pénzükért, amely ráadásul nem hódolt be az SUV őrületnek. Bár az ID.7 Tourer árát még nem tudjuk, az alap ID.7 kb. 24 millió forintról indul, a kombi pedig várhatóan valamivel drágább lesz.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.