Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG
2024.06.23.
Újdonság a Volkswagentől

Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG

A Polo alapjaira épített legvagányabb crossovert, a T-Cross csúcsváltozatát teszteltük

T-Cross 2024 teszt

    A vagány és feltűnő sárga színe mellett a kiváló anyagminőségű kisautó ideális fiatalomnak, családoknak vagy egyszerűen a hétköznapi városi használatra bárkinek, aki nem szeret rejtőzködni a tömegben.

    Az előző felsorolás széles tömegeket érintene, de azért a VW tett róla, hogy a T-Cross megkülönböztesse az át-lagembertől a felhasználóját. A megkülönböztetés alapja pedig nem más, mint az árcédula. Az alapváltozat 8,9 millióról indul, viszont az általunk tesztelt csúcsváltozat már több, mint 12,5 millióért vihető haza. Ez pedig nem kevés. Viszont a kérdés sokkal inkább az, hogy megéri-e a ráncfelvarráson átesett T-Crosst választani?

    Nézzük a változások liostáját: az új T-Cross frontrésze jelentősen változott. Új fényszórókat kapott, de más lett a hűtőrács és a lökhárító is. Jelentősen sportosabb, személyautósabb benyomást sugall ezzel az orr résszel, mint a korábbi típus. Oldalról a fém színű csomagtartó sínek, krómszegélyes ablakok, az övvonalon végighaladó, a karos-széria színével megegyező színű alsó betétek és a 17”-es, új dizájnnal rendelkező alufelnik teszik még feltűnőbbé az autót.

    A hátsó részen a teljes mértékben módosított kialakítású, teljes szélességben végigfutó lámpatest teszi emlé-kezetessé az új T-Crosst. Természetesen itt is megváltozott a lökhárító, a benne elhelyezett rácsos dizájnelem al-kotja a fő különbséget. A T-Cross felirattal ellátott csomagtér ajtó egy több rekeszes 385/455 literes teret rejt ma-ga alatt. A két literszám azért van megadva, mert a hátsó üléssor mozgatásával bővíthetjük, avagy a hátsó lábtér növelésével csökkenthetjük az elérhető kapacitás mértékét. Lehajtott hátsó ülésekkel a maximális kapacitás 1281 liter, ami egyáltalán nem kevés. A csomagtér padlója szintén mozgatható, amely az alatta lévő plusz teret növeli, avagy csökkenti a saját belátásunk alapján. Egyéb kiegészítővel, mint például 220V-os aljzattal vagy egyéb plusz kimenettel nincsen ellátva, de van néhány kampó, amely a csomagok kitámasztásánál hasznos lehet.

    A hátsó üléssor egyébként két felnőtt és egy gyerek szállítására alkalmas. A beállítás alapján a legnagyobb láb-tér kialakítás esetében a 180cm-es magasságra beállított első ülések esetén kényelmes tér áll hátul is rendelke-zésre. Telefonunk, vagy egyéb technikai kütyü töltésére hivatott a könyöklő hátsó részén elhelyezett 2db USB-C dugalj. A lábtéren kívül tisztességes fej és válltér is van hátul, sőt azon ritka esetek egyike is, hogy a combunkat szinte teljesen alátámasztja a hátsó üléssor. Az ajtók zsebeiben jelentős teret találunk, ahová a nagyobb palackok is simán elhelyezhetőek.

    Az első ülések tér- és kényelmi kínálata egy kategóriával feljebb is felvenné a versenyt. Jóval nagyobb a helykí-nálat a T-Crossban, mint ami kívülről gondolnánk.

    Az alkalmazott anyagok minősége szintén veri a csoportátlagot. Sok ugyan a keményebb műanyag, de az ösz-szeszerelési minőség valóban remek. Egyetlen reccsenést sem hallani használat közben, ami negatív benyomást keltene. A kormány mögött egy 10,25”-es, jól konfigurálható, digitális kijelzőt találunk, amely tökéletesen informa-tív és kiválóan leolvashatóak róla az adatok. A központi, szintén digitális kijelzőn egy jó minőségű infotainement rendszer található, amelyre az Android Autó és az Apple CarPlay akár vezeték nélkül is kitükrözhető. A menürend-szer kezelése gyors, egyszerű és logikus felépítésű. Szintén plusz pont jár azért, hogy nem került minden funkció digitalizálásra. A klíma panel (amely ugyan érintős felületű, nem gombos), vagy a rádió vezérlése külön területen kapott helyet, ami manapság kimondottan pozitív hír.

Végére maradt a motorizáció: a tesztautó nemcsak felszereltségben, hanem motorizáció szempontjából is a leg-jobb a T-Crossnál elérhető lehetőségek közül. Az 1,5 literes, négyhengeres erőforrás kizárólag automata váltóval rendelhető és 150 lóerő leadására képes. Ezen a motoron kívül elérhető még az egyliteres háromhengeres erőfor-rás a kínálatban. A belépő a 95 lóerős változat kizárólag 5 sebességes manuális váltóval, ugyanez a motor 115 lóerővel 6 sebességes manuálissal, ill. 7-es DSG-vel kapható.

    Átlagos használat mellett a DSG jól végzi a dolgát, ha viszont megkergetjük, akkor néha kelletlenül és fölöslege-sen váltogat az automata. Se baj, kézzel is bele tudunk nyúlni, akár a kormány mögötti fülek segítségével is.

    Nagyon kényelmes, jól vezethető, a fiatalos hangulat és dinamizmus miatt a T-Cross jó benyomást tett. Jó a ve-zetési élmény, jó a minőségérzet, remek a futómű és a dinamika az autóban. A divatnak viszont ára van, amelyre nehéz bármit mondani, hogy mi a sok és a kevés.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.