Késik a VW elérhető árú kompakt villanyautója
Az ID.2-re a korábban ígértnél körülbelül egy évvel tovább kell majd várnunk

A Volkswagen tavaly márciusban leplezte le érkezőben lévő relatíve olcsó kis villanyautójának, az ID.2-nek a pro-totípus állapotú előfutárát, melynek kapcsán eddig azt kommunikálta a német gyártó, hogy a végleges verzió 2025-től lesz kapható.
Ehhez képest a legfrissebb német híradások arról szólnak, hogy a VW ID.2 végleges változata az eredetileg ter-vezettnél később, várhatóan csak 2026-ban debütál a kereskedelmi forgalomban.
A késés oka, hogy a lazított Euro 7-es szabályok némileg több mozgásteret engednek az autógyártóknak, me-lyek kicsit tovább kitarthatnak a belső égésű motoros modelljeik mellett, és némileg kevésbé kell kapkodniuk vil-lanyautó fronton.
A kivételesen nem szabadidő-autó kategóriás, MEB Entry platformos újdonság egy 4,05 méter hosszú és 2,6 méteres tengelytávolságú ötszemélyes kompakt, melynek egyes formai megoldásai a Polóról és a Golfról lehet-nek ismerősek. A koncepcióautó kerekei hatalmasak, 20 colosak.
A kormány mögött egy az ID. 3-ban lévőnél jelentősen nagyobb, 10,9 colos képátlójú digitális műszeregység ta-lálható, a középső érintőkijelző 12,9 colos, alatta pedig két vezeték nélküli mobiltöltő kapott helyet.
A 490 literes csomagtér igen nagynak mondható ebben a kategóriában, és a 40:60 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1330 literig bővíthető.
Az ID. 3-tól eltérően frontmotoros ID. 2all 226 lóerős teljesítményű, a 0-ról 100-ra 7 másodperc alatt felgyorsuló kisautó végsebessége 160 km/h-ra van korlátozva.
Az opcionálisan akár mátrix LED-fényszóróval és masszázs funkciós üléssel rendelhető, akár 450 kilométeres hatótávú kompakt villanyautó alapára az ígéretek szerint 25 000 euró (9,5 millió forint) alatt fog alakulni.