Kínai platformra épülhetnek a jövő Volkswagen modelljei
Újabb területen vásárolhatnak technológiát kínai gyártóktól a nyugati nagyvállalatok

A Volkswagen és az Xpeng által közösen fejlesztett elektromos járművek növelhetik a kínai Xpeng eladásait és nyereségességét, ugyanis a partnerség keretein belül a VW az Xpeng G9 "Edward" platformját fogja használni. A jövő évtől az Xpeng a tőle vásárolt technológiai szolgáltatásokért is bevételt kap a Volkswagentől, így hosszú idő után a kínai gyártók már nem a nyugati autógyártóktól vásárolnak majd technológiát, hanem épp az ellenkezője fog történni.
"A G9 platformot fogjuk használni, és a Volkswagen technológiájával fogjuk kombinálni" - mondta Oliver Blume, a VW csoport vezérigazgatója a féléves eredmények bejelentése után egy interjúban.
A két vállalat a következő hetekben határozza meg, hogy milyen technológiák kerülnek be a közösen gyártandó modellekbe. "Célunk, hogy betöltsük a termékportfóliónkban lévő hiányosságokat" - mondta Blume.
Az Edward platform egy régebbi-generációs platform, amely az Xpeng G9 és P7 modelljeinek alapját képezi. Az Xpeng legújabb modelljei, mint például az áprilisban a sanghaji autókiállításon bemutatott G6 már egy újabb plat-formra, a Smart Electric Platform (SEPA) 2.0-ra épülnek.
Mégis, az a tény, hogy a VW és az Xpeng az Edward platformot fogja használni, fellendítheti a még ezt a platfor-mot használó modellek eladásait.
A Deutsche Bank szerint az együttműködés gyors és hatékony módja annak, hogy "gyorsan és hatékonyan" be-töltsék a középkategóriás EV-szegmensben keletkezett űrt Kínában.