Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Lehengerel a 25 milliós Volkswagen
2024.01.14.
Újdonság a Volkswagentől

Lehengerel a 25 milliós Volkswagen

Jórészt kivesztek Európából az alvázas japán terepjárók, békebeli hangulatukat a pickupokban lehet átélni

25millamarok

    Aki nem született pickuphangsúlyos országba, nem biztos, hogy ismeri a Volkswagen első alvázas autóját eb-ben a kategóriában.

    Több mint 830 ezret sikerült eladni az Amarok 2010-ben bemutatott első generációjából, ami mindenképp siker az önállóan kifejlesztett autóval. Ám a haszonjárművek között nincsenek szende elsőbálozók és minden fillér szá-mít, így a második generációs Amarok az új Ford Ranger technikáját vette át.
    Ebben a szegmensben nem mimózák indulnak, de még a mezőnyön belül is nagyon öntudatos külsőt rajzoltak a formatervezők a Volkswagen pickupjának. A magabiztos fellépéshez adottak a dimenziók is, a tesztelt modell

kiterjedése 5362x1917x1884 milliméter, tengelytávolsága 3270 mm.

    Szemből teljesen más autó a tesztelt VW Amarok és a Ranger. A szélvédő persze egyforma, a külső tükör, az antenna vagy a tetősín is, ahogy a két első vonószem és a lökhárítóban kialakított fellépő helye is azonos, de né-hány részletet leszámítva igen eltérő az orruk. Még a motorházfedelük is más, a Volkswagené szélesebb, a kere-kek vonaláig ér.

    Széria elöl a LED-fényszóró, nincs kínos halogénlámpás alapverzió. A testvérmodellek közötti különbség nem merül ki az orrban, hátul is jutott figyelem különböző lámpákra. A teherautók között megszokottnál sokkal gondo-sabb differenciálás mindkét autónak jót tesz.

    Többféle gyári platódoboz rendelhető, nagyságrendileg közel kétmillió forintos összegért. A prémiumtermék-ként pozícionált autó egyik legvonzóbb felszerelése valahogy a csúcsmodell árába sem fért bele, de opcióként is megéri. Az elektromos platóroló-mozgatás 1 291 590 forintos extra a cikk írásakor. Az utastérből, a platóhoz he-lyezett kapcsolóról vagy a slusszkulcsról működtethető redőny kényelme és gyorsasága nagyon sokat hozzáad az életminőségedhez, ha rendszeresen használjuk a rakteret.

    A rakfelület mérete 1651 x 1584 x 525 mm, a kerékdobok között 1227 mm a távolság, így elfér keresztben egy szabványos raklap. Ebben a modellben erős LED-fény világítja meg az oldalfalban az igényes védőbetétes, elegen-dő csomagrögzítő seklivel ellátott platót. A rögzítőszemek terhelhetősége 400 kg.

Magyarországra csak a duplakabinos Amarokot importálja a Porsche Hungaria, kétszemélyes, egy üléssoros munkaautó nem kapható belőle. Hátul a lábtér tágas, a fejtér is rendben van. Középen légbefúvással, az ülészsebek felett 2-2 telefontartó mélyedéssel kedveskedtek a tervezők az utasoknak és az utastéri konnektor is dicséretes.

    Indítás után lassan kel életre a kijelzőn az okostelefon-integráció, de legalább vezeték nélkül is működik az AndroidAuto és az Apple CarPlay rendszere a 12” képátlójú kijelzőn. Az alapverzió képernyője 10"-os. Az álló érin-tőképernyő képminősége korrekt, nagy méretei miatt kényelmesen nagyban jelennek meg rajta a feliratok.

    A billenőkapcsolók nagyon praktikusak, többek között a vezetőtámogató rendszerek központi menügombjához vagy az üzemmódokhoz. Ebben az autóban 12,3” a digitális műszeregység képátlója, a póriasabb verziókban 8,0 hüvelyk a képátló. A kijelző jó képminőségű, a megjelenítés tetszetős és bőven hozza a kategóriában megszokot-tat.
    Dél-Afrikában, a Ford ottani gyárában készül a Rangerrel együtt az új Amarok is. Az autó szülőhazájában megej-tett teszt után a technikáról minden érdekeset megírtunk ebben a cikkben, ezért itt csak átfutjuk, mi van a lemezek alatt és a masszív alvázgerendák között.
    A Volkswagen által is használt közös nyomócsöves dízelek közül a kétliteres neve Panther, a 2993 köbcentis hathengeresé Lion. Az 1996 köbcentis alapmotor egy VTG turbóval 170 lóerős és 405 Nm a nyomatéka. Ez a blokk két változó lapátgeometriájú (VTG) turbófeltöltővel 205 lóerős, a csúcsnyomatéka 500 Nm. A 60 fokos hengerszö-gű V6 csúcsteljesítménye 177 kW, ami 240,72 LE, nyomatéka pedig eléri a 600 newtonmétert. A sűrítési viszony 16,1:1-hez, motorolajból elég az 5W30-as és 8,9 liter kell belőle.
    Itthon nincs csak a hátsó kerekeket hajtó verzió, a 170 lovas Amarok kapcsolható 4×4-es, terepáttétellel. A két erősebb TDI-ben is van felező, itt négy hajtási módot kínál a rendszer. Van hátul hajtó közúti beállítás és automa-tikusan aktivált 4×4-es is, aszfaltra. Itt egy kétfokozatú váltómű és az elektronikusan működtetett többlemezes tengelykapcsoló automatikus a nyomatékelosztást valósít meg az első és a hátsó tengely között, a hátsókerékhaj-tást és szükség szerint az összkerékhajtást variálva. Van ezen kívül fix erőelosztású összkerekes és felezős 4×4-es üzemmód.

    Üresen 2305 kilós, teljes terheléssel 3190 kilós lehet. Az első független, MacPherson-kerékfelfüggesztéshez a jól bevált laprugóköteges merev tengely kapcsolódok. A merev híd elviseli az akár 1,19 tonnás terhelhetőséget és segít az egyenetlen talaj lekövetésében, jó artikulációs képességet ad a hátsó kerekeknek.

    Jelentős előrelépés az elődhöz képest a 80 centis gázlómélység, ahol fél méter volt ez az érték, ami persze nem egzakt határvonal, mert az autó egy hullámot tol maga előtt. 23,7 centi a hasmagasság a nagyobb kerekekkel, az eddiginél jobb rámpaszög elöl 30, hátul 26 fok. A tengelyek között felhajtási szög 21 fok.

    Hatféle hajtásbeállítás választható, többek között fix burkolatra rakódott hóra, lazább kerékkipörgést engedő beállítás mély homokra és hóra és vontatáshoz is. A programok a felezőt és a diffizárat is automatikusan kapcsol-ják.

    A V6-os motor a Stlye felszereltségtől választható, a PanAmericana és a tesztelt csúcsmodell, az Aventura a legmagasabb árú modell az összesen öt kivitelből. Az Aventura alapfelszerelése többek között a Harman/Kardon-audiorendszer, az elektromosan állítható első bőrülés, a vinilborítású műszerfal, a 20 hüvelykes felni, a navigációs-rendszer, a körkamerás parkolássegítő és a mátrix LED-fényszóró. Ritkábban jön jól, de nagyon hasznos extra az állófűtés is, 1,1 millió forintért.

    Kategóriáján belül az Amarok elegáns és fejlett modell, hathengeres dízellel nagyon hangulatos autó.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.