Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Lehetne az új Passat...
2023.11.18.
Újdonság a Volkswagentől

Lehetne az új Passat...

...ha nem lenne új Passat

id7

    Az ID.7-tel egy új karakter érkezett, ami joggal viselhetné a jövő Passatja nevet, mivel egy elsőre limuzinnak tűnő, egészen hagyományos forma. Légellenállási együtthatója 0,23, ez fontos a hatékonysághoz. Mindenesetre jól áll a hosszan elnyújtott fenék és az ívelt tetővonal, na meg az, hogy végre nem egy SUV-nak nevezett gombóc-ról kell beszélnünk. A karosszéria 5 ajtós, az ablakvonala pedig a hátsó kerekekig nyúlik, így rengeteg rajta az ab-lak, ami a belső komfortnak tesz igazán jót.

    Az ID.7 szedánnál mindössze egy tizeddel rosszabb, 0,24-es közegellenállási együtthatóval érkezik 2024 során a Volkswagen első akkumulátoros elektromos kombija, az ID.7 Tourer. Azért nem Variant, mert az eddigi kombi VW-ket is másként hívták egyes piacokon, a Tourer is ismert volt, az ID.7 kombi viszont mindenhol a Tourer nevet viseli majd.

    Az MEB padlólemezre épülő nagy villanyautóról még az ID.7 menetpróbáján, ahol élőben engedték látni az álcá-zott kombit, sem árultak el információkat, a kombivásárlók számára legfontosabb értéket azonban közölték: alap-helyzetben 545 literes a csomagtartó, ha azonban a hátsó üléseket előrehajtják, a mennyezetig pakolva 1714 lite-resre bővül az üreg – a padló ekkor csaknem két méter hosszú, ami változatos kihasználhatóságot enged.
    Dupla üvegezésű ablakok zárják el a külvilág zaját, így szinte semmit nem hallok a forgalom zajából odabent.

A műszerfal 15 colos, teljesen új szoftvert futtató multimédia-kijelzőt kapott

    Bőr már nincs, „vegán” bőrt használnak az ID.7 belsejéhez, ami a műbőr 2023-ban elfogadott neve, és egy részt növényi alapanyagokból készül. Hogy mennyire tartós, azt még nem tudjuk, mert az autóipar csak pár éve kezdett el ezekkel az anyagokkal kísérletezni. Ez nekünk főként azért jó, mert nem szeretnek belőle sokat használni, így marad az Alcantara – ami még mindig egy műszálas anyag –, de sokkal jobb minőségérzetű. Ilyen huzatot kapnak az ülések, meg kék szegést, ha éppen olyan az összeállítás.

    Irdatlan nagy a tér hátul, keresztbe tett lábbal is elférnék 180 centis magam mögött. Az ülőlapot bedöntötték há-tul, de így is érezni, hogy az akkumulátor miatt kevés lehetőség maradt. Ha használnák azt a megoldást, amit a Porsche és a lábaknál kihagynák az akkumulátorcellát, ez megoldható lenne, de így használható modulárisan bár-mihez az ID.7-ben is szereplő akkumulátorcsomag.
    Elöl egy jókora, 15 colos kijelző uralja a középkonzolt, ez a rendszer szíve és lelke, mindent is erről kell irányíta-nunk. Ebbe beleértve a szellőzőrostélyok irányát is, amiket apró villanymotorok mozgatnak.

    Teljesen új rendesen átlátható és pörgős a szoftver. Könnyen kinyerhető belőle menetadat  és már olyan appli-kációk is letölthetőek rá, mint a Spotify, és közvetlenül az autóban is be lehet jelentkezni.

    Hagyományos műszeregységéből csak egy vékony sáv maradt a kormány mögött, ami bőven elég mindenre is, az alapadatokat és még a plusz navigációs információkat úgyis kivetíti a jókora head-up displayre. Jó fogású kor-mányt kapott, amin a gombok még mindig érintő „szigeten” pihennek, egyben kattan az egész, de érzi, melyik piktogramon van az ujjunk

    77 vagy 85 kilowattórás akkumulátort kaphat az ID.7, ez már sztenderd az ID modellek között. A lítiumion-cso-mag vízhűtéses, hőszivattyúval szerelt és akár 200 kilowattal is tölthető, ha minden körülmény és a csillagok állá-sa is ideális, és ha megmondtuk az autónak a navigáción keresztül, hogy mi most tölteni indultunk. Ez az egyená-ramú DC-töltésre értendő, váltóáramról (AC)  11 kWh-val tölt, mint a legtöbb villanyautó.

    Hajtásrendszerből egyelőre csak az egymotoros kivitelt érhető el, ami egy továbbfejlesztett, 286 lóerős villany-motort kap a hátsó tengelyre. Ennek hűtése külön nincs, a hajtómű olajának hűtőköre tudja csak temperálni a mo-tor belső alkatrészeit, mely 545 Nm nyomatékra képes.
    Futóműve elöl hagyományos McPherson, hátul viszont a villanymotor bölcsője miatt több lengőkaros multilink, dobfékekkel.

    Egyelőre csak egyféle hajtáslánccal rendelhető az ID.7, ez pedig a 85 kWh-s akkumulátorral szerelt 286 lóerős, csak hátsókerék-hajtású változat. Ennek alapára 62 000 euró, ami jelenlegi árfolyamon kb. 23,5 millió forint. Ehhez egy fényezés 370 000 forintba kerül, ha az alap szövetüléseken is szeretnénk túllépni, akkor 1,1 millió forint a ko-molyabb és 2 millió forint plusz az Alcantara hatású betétekkel és vegán bőr külső részekkel borított bútorzat.

    A panoráma üvegtetős, mátrix LED-fényszórós csomag ára 1,9 millió forint, ebben már az adaptív lengéscsillapí-tás is szerepel, a Harman/Kardon hifiért, elektromos állítású és klimatizált ülésekért még további 2 milliót kell fi-zetni. Ezekkel az extrákkal mutatja meg igazán, mit tud az ID.7, így viszont hamar elérhető a 28 milliós végösszeg.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.