Lényegében minden itt kezdődött...
50 éves a Golf
A '70-es évek eleje nem volt zökkenőmentes a Volkswagen számára. Amerikai piaca részben a Nixon-sokknak köszönhetően összeomlott, '73-ban volt egy olajválság, a Typ 3 és Typ 4 gazdasági bukás lett, a Beetle utódja pe-dig még mindig nem volt végleges. A cég akkori vezetője, Rudolf Leiding ekkor csapott az asztalra, és döntötte el, hogy az EA377 legyen a végleges Golf formaterv, majd elment állambácsihoz pénzért kuncsorogni. A tét nagy volt, ugyanis ha a Golf bukik, a VW is bukik. Nem így lett, a modell idén 50 éves, a gyártó pedig az egyik legmeghatározóbb az európai piacon.
1974. március, Wolfsburg: elkészült a legelső Golf, ami a VW reményei szerint rövidesen ezrével lepi el a keres-kedéseket. A félsz megvolt a Volkswagenben, hiszen éppen egy legendát, a 21,5 milliós darabszámban gyártott Beetlet/Typ 1-t/Käfert/Bogarat, korának legsikeresebb autóját váltották le. A Golfnak nemcsak egy ikonnál kellett jobbnak lennie, hanem magát a gyártót is meg kellett mentenie a csődtől, a Volkswagen 20-ra húzott lapot.
Azért nem volt ez akkora szerencsejáték a VW részéről, ugyanis a rengeteg koncepcióból a legjobbat választot-ták, amit nem más, mint Giorgetto Giugiaro alkotott. Ő nemcsak azt tudta, hogyan kell gyönyörű autót tervezni, ha-nem azt is, hogyan kell mindezt olcsón gyárthatóvá tenni – a VW-nek pedig pont erre volt szüksége.
1976 októberében már az egymilliomodik Golfot ünnepelték Wolfsburgban. A gyártó megmenekült, az ünnepi pezsgőt már ők állták, a Volkswagen pedig olyan projektekbe is belekezdhetett, mint a GTi vagy a Cabriolet.
1976-ban a Wilhelm Karmann GmbH bemutatta a Volkswagen vezetőinek, ők hogyan képzelik el a már híres Gol-fot kabrióként. Ez főleg abban tért el a végleges verziótól, hogy nem volt benne bukócső, a ponyvatető alacso-nyabb volt, ezek miatt az oldalsó ablakok is mások voltak. A modellen egészen 1979-ig finomítottak, majd a végle-ges verziót az akkori Genfi Autószalonon mutatták be, júniusban pedig az értékesítés is megkezdődött. Nagy vo-nalakban megismétlődött a fenti sztori: (bár egészen 1980. január 10-ig gyártották) a Beetle Cabrioletet leváltotta a nyitott tetős Golf, sikertermék lett és elhozta a kabriózás reneszánszát. Ahogy mondani szokták, a többi már tör-ténelem...