Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Megmutatták a VW ismeretlen luxusautóját
2022.07.14.
Újdonság a Volkswagenről

Megmutatták a VW ismeretlen luxusautóját

Az első Phaeton huszadik születésnapja alkalmából közöltek képeket a D2 jelzésű második generációról

Phaeton

    Oldalról, messziről könnyű összetéveszteni egy Skoda Superbbel. Épp ez teszi lefegyverzően rokon-szenvessé. Túl természetesen azon, hogy hétmillióért, egy közepesen felszerelt új Superb áráért vihe-tő el.

    Azt azért túlzás lenne állítani, hogy a D2 meglepő dizájn: az első Phaeton, és a mostanság leköszö-nő, 2000-es évek közepéből-második feléről származó nagyobb Volkswagenek – a Passat, a Touareg – stíluselemeinek logikus továbbélését láthatjuk rajta. Az elődjénél élesebb, határozottabb vonalak jel-lemzik, viszont megmaradt a vaskos hátsó tetőoszlop, amit nyilván a típus jellegzetességeként vittek tovább. Ahogy sok Audi luxusmodellen, itt is az látszik, hogy látványos, nagy ötletek helyett a részletek kidolgozásába öltek rengeteg energiát a tervezők. Ami messziről egy növekedési hormonnal kezelt Passatnak látszik, az közelről nézve kifejezetten érdekes, olyan apróságoktól, mint a lökhárítóba integ-rált kipufogóvégek, a központi kijelző és a műszerfal sokszögű illeszkedése, vagy a belső kilincsek mellett elhelyezett hangszórók.
    A Phaeton soha nem volt igazán sikeres, de nem is arra szánták: inkább afféle erődemonstrációnak volt jó, hogy megmutassa, a VW számára egy felső kategóriás csúcsmodell gyártása is simán belefér, a világuralomért folytatott küzdelem mellett. A D2 szempontjából azonban a legrosszabbkor jött a dí-zelbotrány: az első Phaeton gyártását 2015-ben állították le, akkor, amikor a cég a dízelbotránnyal pá-lyafutása legdrágább fiaskójába futott bele: évek profitja úszott el, és eközben új pályára kellett állítani a Volkswagen fejlesztéseit.

    Már egyáltalán nem fért bele egy olyan pazarló presztízsprojekt, mint a Phaeton, amelyet biztosan nem lehet nyereséggel termelni. A gyártására szánt pénzt inkább villanyautó-fejlesztésbe forgatták – részben ebből lett a szabványos MEB platform – az új Phaetonból pedig csak a prototípus maradt, amit így, hét év után már tét nélkül mutathattak meg, hiszen ilyesmit manapság már egy konkurens sem fejleszt.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.