Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Nappal melós, délután családi autó
2023.05.28.
Újdonság a Volkswagentől

Nappal melós, délután családi autó

A Fordtól származó műszaki alapra épülő pick-up hatalmas, erős és mindent elbír.

amarok2023teszt

    A Volkswagen 2010-ben bemutatott pickupjának tavaly, 2022-ben megérkezett második generációja, Ford ala-pokra építve
    Megbízható igásló, négy embernek is kényelmes belsővel, komoly teherbíróképességgel, összkerék-hajtással.
Mindenkinek tökéletes lehet, akinek civilizált belterű, terepen is használható munkagépre van szüksége

    2022-ben aztán megérkezett a második generációs Amarok, amit teljesen újragondoltak, elengedték a házon belüli gyártást és a modellt a Ford Ranger alapjaként is szolgáló T6-os platformra húzták fel. A szinte minden irányban megnőtt Amarok – szélessége csökkent egyedül – már a V6-os mellett takarékosabb négyhengeres mo-torokkal is kapható. A külföldi bemutató után, itthon is kipróbálhatták már a Volkswagen emblémás Rangert, iga-zán ronda sárban, kemény terepen.

    Sokáig a pickupok munkagépek voltak, és ennek megfelelően nem is volt különösebben fontos a dizájnjuk és évtizedekig szinte egyforma platós autók árasztották el a világot. Ez már a múlté és jó ideje már egy platós jó-szágnak is jól kell néznie. Szögletes vonalaival, masszív építésével és nem utolsó sorban komoly méretével, – 5350 milliméter hosszú, ami közel 10 centivel több, mint az elődé volt, szélessége 1910 mm, magassága 1884 mm, tengelytávja 3720 mm, ami bő 17 centivel lett nagyobb – az új Amarok igen impozáns darab. A méretváltozá-sokkal együtt a túlnyúlások is csökkentek, amitől javultak az autó terepképességei. Az első terepszög 30, a hátsó 23° lett és változott az Amarok gázlómélysége is, ami a korábbi 50-ről 80 centiméterre nőtt.

    A kinézet mellett a hétköznapi használhatóság is fontos, ennek érdekében a legtöbb pickup már jellemzően duplakabinos – Amarokból itthon nincs is szimpla kabinos kivitel – és a kabin / plató arány is alaposan eltolódott a plató kárára. Ennek ellenére az Amarok rakfelülete nem kicsi, az EUR raklap simán ráfér, és ami még fontosabb, 1,19 tonnával terhelhető, ami nagyon jó érték ebben a kategóriában. Terhelhető a teteje is, ami 350 kilogrammot bír el álló helyzetben, amit a nomád élet rajongói díjazhatnak majd, hiszen így akár egy négyszemélyes tetősátrat is fel lehet csapni a kabin tetejére. Platója a pickupoknál lassan kötelező, dombornyomott típusmegjelöléssel vég-ződik és a rakfelületet mindenféle extrával lehet még praktikusabbá tenni, kezdve a strapabíró műanyagbéléstől a bukórácson, világításon, elektromos csatlakozókon át egészen a motoros platóredőnyig.
    Ahogy megváltozott a pickupok vásárlóközönsége és a felhasználás módja is – egy puccosabb pickup akár tel-jesértékű családi autóként is megállhatja a helyét – úgy változott az utastér is. Személyautósabb és nem utolsó sorban tágasabb is lett, már nem csak a telephely és munka közötti rövidebb távot lehet benne átvészelni, hanem hosszabb utakat is.

Az Amarokban a hátsó, korábban inkább csak erős kompromisszumokkal használható ülései kényelmesek és a hátsó sor padja is a komfortosabbak közé tartozik.

    A pickupok felhasználóit nem próbálják meg hasbaakasztani a temérdek simogatni való felülettel, így a kormá-nyon igazi gombokat találni az Amarokban, a lámpákat normális módon lehet kapcsolni és a VW a 8-as Golf beve-zetésekor eldugott – átpakolták a lámpakapcsoló panelre – ablakfűtés gombja is visszakerült a helyére.

    Kormánya pont akkora, mint egy személyautóban, a borítása kellemes tapintású, és mögötte digitális műszerfal mutatja a különféle információkat, felszereltségi szinttől függően 8, vagy 12,3 colos méretben. Kijelzőből van még másik is, egy függőleges tájolású óriás a középkonzolon, ami 10,1 és 12 colos is lehet.

    A vezetési mód választógombja kicsit feljebb, az elektronikus fokozatválasztó elé került, ami a váltó, pedálérzé-kenység, hajtásbeállítás, kormányerő és a menetstabilizáló finomhangolásával teszi még könnyebbé az autó veze-tését, a száraz aszfaltnál összetettebb körülmények között is.

    Minőségérzet tekintetében az Amarok belseje teljesen korrekt és élhető hely, akadnak benne USB aljzatok – sőt, indukciós töltőfelület is – két kesztyűtartó, zsebek az ajtóban, pohártartók és 12, illetve 230 voltos csatlakozó is.

    Kezdetben csak négyhengeres, a modellfrissítés után viszont csak V6-os motorral volt kapható a VW Amarok, de a generációváltás után már mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt, mert már kétliteres négyhengeres és háromliteres V6-os motor is szerepel a választékban. Az 1996 köbcentis, négyhengeres turbódízel kétféle teljesít-ményváltozatban is kapható, a gyengébb 170, az erősebb 205 lóerős, forgatónyomatékból pedig 405, illetve 500 Nm leadására képesek. V6-osból egyféle van, a 2993 köbcentis motor 241 lóerős, csúcsnyomatéka 600 Nm.

    Váltóból hatfokozatú kézi- és tízfokozatú, szintén a Fordtól érkező automatikus is választható, a 170 lóerős négyhengereshez csak kézi, a 205 lóerőshöz kézi és automatikus is, míg a V6-oshoz csak automata rendelhető, míg az összkerekes hajtáslánc alapból ott van mindegyik Amarok alatt. Igaz a 4Motion hajtásrendszerből kétféle van, a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmód választható, a többiben pedig három.

    A különbséget a 4A jelű állás jelenti, a megszokottnak számító 2H, 4H és 4L állások mellett, ami automatikus nyomatékelosztásra képes az első és a hátsó tengely között és főként azért hasznos, mert vele szilárd útburkola-ton is kapcsolható az összkerékhajtás Akinek ez nem elég és biztosra menne, az extrafelszerelésként rendelhető differenciálzárral is kiegészítheti az offroad eszköztárat.

    Az Amarokhoz jár még temérdek, felszereltségfüggő vezetőtámogató rendszert – több mint húszféle van belőle – a teljesség igénye nélkül pl. a második generációban debütáló intelligens sebesség-asszisztens, a be- és kiállást is támogató parkolási asszisztens és a sávváltás-asszisztens.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.