Nem mond le a belső égésű autókról a VW
60 milliárd Eu a belső égésű motorok továbbfejlesztésére

A Volkswagen Csoport megerősítette a hírt, miszerint 180 milliárd eurós beruházást hajt végre 2028-ig. Ennek az összegnek a kétharmadát új elektromos modellekbe és digitális szolgáltatásokba fektetik. A fennmaradó har-madot – mintegy 60 milliárd eurót – a belső égésű motorok továbbfejlesztésére fordítják.
A Volkswagen Csoport továbbra is jelentős beruházásokat hajt végre a belső égésű járműveibe. A 2028-ig bezá-rólag tervezett mintegy 180 milliárd euró egyharmadát „továbbra is arra fordítjuk, hogy versenyképesek maradja-nak a belső égésű autóink. A jövő az elektromos, de a múltnak még nincs vége" – mondta Arno Antlitz pénzügyi igazgató.
Arról, hogy a beruházások szintje 2028-ig várhatóan 180 milliárd euró marad, már február elején beszámoltak bennfentesekre hivatkozva - az elfogadott megszorító program miatt a beruházások csökkentéséről is spekulá-ltak. Akkor azonban csak arról volt szó, hogy a költségvetés nagy részét az új, elektromos meghajtású modellek fejlesztésére, építésére és forgalmazására fordítják.
Ebben az időszakban fontos projekt lesz az új SSP kidolgozása. A csoport különböző márkáinak számtalan elektromos autója fog a „Scalable Systems Platform"-ra épülni. Az SSP-t úgy tervezik, hogy a kompakt és középka-tegóriában a jelenlegi MEB-et, valamint a prémiumkategóriás járműveknél a PPE-t felváltja. A platform debütálását 2028-ra jelentették be – az első modell zászlóshajója a VW Trinity lehet, de a VW Golf kilencedik generációját is többször kapcsolatba hozták az SSP-vel.
Az akkumulátoros leányvállalat, a PowerCo 2025-ben akarja beindítani a gyártást, de Antlitz szerint az akkumu-látorgyárak teljes kapacitásra való felfuttatása hosszabb időt vehet igénybe. Az eredeti tervek szerint a PowerCo 2030-ig mintegy hárommillió elektromos autóhoz szállítana akkumulátorcellákat. Addigra az elektromos járművek várhatóan a csoport eladásainak 70 százalékát teszik majd ki.