Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Zöld rendszám nélkül is megéri?
2025.04.26.
Újdonság a Volkswagentől

Zöld rendszám nélkül is megéri?

Teszten a konnektoros hibrid VW Passat

passattest

    Már nem kaphatnak zöld rendszámot a plug-in hibrid modellek? Megéri még így is ilyet venni?
    Limuzin már nem létezik a Passatból, de a kombi továbbra is hódít. Korábban dízelként volt a legnépszerűbb, vajona nyomába érhet a PHEV? Akárcsak bizonyos más szegmensekben, úgy a középkategória hagyományos modelljeiért is elkezdhettünk ag-gódni az utóbbi években, hiszen a SUV-mánia, illetve a politika elhibázott környezetvédelmi álomképe a sírba üldözött jónéhány típust. Majdnem a Passat is ezek sorsára jutott, de szerencsére a Volkswagen időben észrevette, hogy a villanyos álmai nincse-nek összhangban a vásárlók igényeivel. Így végül túlélte a középkategóriás típus, de csak kombi karosszériával.
    A kilencedik generáció kikerekedett a korábbi éles vonalakkal operáló elődhöz képest, ráadásul meg is nőtt, ahogy az elvárható generációváltáskor. Ez 15 centit jelent, most már 4917 mm hosszú az autó. A tengelytáv 2841 mm, a magassága majdnem 1,5 méter, mg a szélessége 1849 mm. Nem túl hivalkodó a forma, ami nem is baj, ha üzleti kombinak szánják, habár elöl az emblé-máig futó LED-csíkok és a hátul is ugyanígy rajzolt lámpák azért jól felismerhetővé teszik, főleg sötétben.
    Bent ugyanígy a "németes" puritánság fogad, legalábbis a formák terén. Mert az anyaghasználat és az összeszerelési minőség kifogástalan. De a látképet a 15 colos érintőképernyő uralja, amire ráköltöztették a klímakezelést is. Ezt leszámítva egyébként könynyen kezelhető, látszik, hogy javítottak a szoftveren az elmúlt évek során. A gyorsaságára sem lehet már panasz, a grafika pedig nagyon szép. Ahogy a vezető előtti 12,5 colos műszeregységen is. A multifunkciós kormánykeréken a gombok igaziak, hála az égnek elengedték a haptikus megoldást. Az anyósülés előtt pedig látványos a világító Passat felirat, illetve az azt körbeölelő grafika. Így végül nem is annyira unalmas a műszerfal, mint azt első pillantásra gondolhatja, aki csak bekukucskál az utastérbe.
Ahol maga a tér elképesztően tágas. Az egy dolog, hogy elöl rendkívül kényelmesek az ülések, kiváló comb és deréktámasszal. De hátul szinte táncra is perdülhetnek az utasok, akkor a lábtér, ráadásul olyan praktikus részletmegoldásokra is gondoltak, mint. a kartámaszból kihajtható tablettartó. A csomagtér sem szégyenkezhet, habár a PHEV modellben kisebb: Az alapból 690 liter helyett csak 570 literes, de ez is jól használható, sík felületekkel, határolt és 1770 literesre növelhető. Sajnos a töltőkábeleknek nincs külön rekesz, így a hasznos térből rabolnak, de, egy hibridben ezeket nem is szükséges hurcolni, amennyiben csak otthon tölt a tulaj.
    Az MQB evo padlólemezre épülő kombiban az 1,5 literes, turbós, négyhengeres benzinest házasították a villanymotorral. A ben-zines gép Miller ciklusú, önmagában 177 lóerős, a rendszerteljesítmény viszont 272 lóerő és a forgatónyomaték 400 Nm. Ezt hat-fokozatú, duplakuplungos sebességváltó juttatja az első kerekekhez. A nem egészen 1,8 tonnás autót ez az erő 7,1 mp alatt gyor-sítja 100 km/h tempóra, a végsebesség pedig 225 km/h. Ebből már ki is derül, hogy a rugalmassággal nincs gondja, bárhol-bár-mikor szépen kilő, ha odalépnek neki. Jó vele autópályázni, de országúti előzéseknél sem jön zavarba, a városban pedig a 19,7 kilowattórás akkumulátorból szívhatja le az áramot, hogy akár 100 kilométert is megtegyen villanyhajtással.
    És ez nem csalás, nem ámítás. A gyári adat 131 kilométeres villany hatótávot említ, nekem simán meglett a 102 km vegyes használatban. Úgyhogy, ha a mérőkörből kihagytam volna az autópályát, valószínűleg megközelítem a gyári értéket. Nem mel-lesleg 11 kilowattal tölt oszlopról, és tudja az 50 kilowattos villámtöltést is. Szóval lelkiismeretesen töltögetve nem fog benzint kéni. De ha nincs villany, akkor sem szalad el nagyon a fogyasztás, mert 7,5 liternél nem kért többet a motor.
    Vezetni is nagyon kellemes. A nagyobb tömeget ugyan érezni, de ügyesen hangolták hozzá az egy centivel ültetett adaptív fu-tóművet. Tempós kanyarokban is meglepően stabil az autó, csak az orrát tolja jól érezhetően. A termetes hátsója soha nem akart önálló életre kelni, üresen sem pattogott el. A vezetősegédek nem túl erőszakosak, autópályán pedig álomszépen suhan a Pas-sat. Semmi rezonancia, semmi zavaró hanghatás.
    Persze ennek meg is kérik az árát. Elegance, tehát középső felszereltségi szintről 24,3 millió forintról indul PHEv, amit még je-lentősen fel is lehet extrázni. Ám a címben feltett kérdésre így is az a válaszom, hogy igen, megéri zöld rendszám nélkül is. Per-sze emiatt elesik néhány előnyétől, amelyek közül a legfájóbb talán az adókedvezmény, de már a tisztán villanyhajtású autóknak sincs sok hátra zöld rendszámmal. A hibrid hajtáslánc viszont sokkal előnyösebb azok számára, akik sokat vezetnek, és nagyobb távokat is. Ha a hasonló méretű, tisztán elektromos, kombi ID.7-essel állítom párhuzamba, akkor az 25 millió forintról indul, szó-val, a Passat PHEV árelőnye nem túl nagy, de sokkal jobb a használati értéke a mindennapok során. Arról nem is beszélve, hogy a dízel és benzines változatokkal sokkal szélesebb vásárlóközönségnek a Passat, ami még mindig egyfajta etalon...

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.