A Tesla helyett a VW építhet elektromosautó-gyárat...
India a lakossága alapján az egyik legnagyobb piaca lehet az elektromos autóknak a jövőben

Az ország komolyan bele is áll a technológia támogatásába, gazdasági ösztönzőkkel vonzana gyártókat Indiába – a Volkswa-gen Csoport nyitott a gyárépítésre.
India jelentősen csökkenti az import költségeit azon külföldi autógyártók számára, amelyek ígéretet tesznek a helyi gyártásra. A támogatási rendszer egy éve készül, eredetileg arra tervezték, hogy a Teslát vonzza az indiai gyártás beindítására. A Tesla nem akar gyárat építeni Indiában, ugyanakkor a Mercedes-Benz, a Volkswagen, a Hyundai és a Kia érdeklődést mutatott az indiai elekt-romos járművek gyártási politikája iránt – mondta HD Kumaraswamy, a nehéziparért felelős miniszter újságíróknak.
Az indiai minisztérium közleménye szerint a vállalatok korlátozott számú elektromos autót importálhatnak 15 százalékra csök-kentett vám mellett a jelenlegi 70 százalékos vám helyett, ha vállalják, hogy körülbelül 500 millió dollárt fektetnek be elektromos járművek gyártására az országban.
Indiában, a világ harmadik legnagyobb autópiacán az említett támogatásért cserébe az adott cégeknek gyáregységeket kell létrehozniuk, a jóváhagyástól számított három éven belül meg kell kezdeniük működésüket, és meg kell felelniük bizonyos helyi tartalomkövetelményeknek.
A hazai szereplők, például a Tata Motors és a Mahindra & Mahindra dollármilliókat fektettek be az elektromos járművek gyártá-sába, ugyanakkor tavaly mindössze 2,5 százalékos piaci részesedést értek el a tisztán elektromos autók az országban – írja a Reuters.