A Volkswagen átfogó reformot javasol az autóipar megmentésére
A Volkswagen tervezetet nyújtott be a német kormánykoalíció tárgyalófeleihez, amelyben a né-metországi autóipar versenyképességének megőrzését, az elektromobilitás elterjedésének ösztönzését és a közlekedés dekarbonizációját célzó intézkedéseket sürget.

A VW azt kéri, hogy 2023 után is maradjon érvényben az elektromos járművekre vonatkozó gépjárműadó-mentesség és diffe-renciált adózási szabályokat vezessenek be, különösen a céges autók esetében. A vállalat szerint a szabályozásnak tükröznie kellene a járművek környezeti hatását is.
A javaslatcsomagban szerepel egy „szociális lízing” program is, amely alacsony jövedelmű háztartások számára tenné elérhe-tővé az e-mobilitást uniós támogatással. Emellett a nyilvános töltőpontok használatának adóterheit is csökkentenék, valamint kö-telezővé tennék a gyorstöltők telepítését bizonyos benzinkutakon.
Bár a VW elkötelezett az elektromos jövő mellett, a cég nem számít gyors keresletnövekedésre. Ezért azt javasolja, hogy az uniós flotta-kibocsátási szabályokat csak ötéves átmenet után lehessen szankcionálni, illetve a plug-in hibrideket és e-üzemanya-gokat is vegyék figyelembe a szabályozásban.
A vállalat egy 6 cent/kilowattóra ipari áramár bevezetését is javasolja, hogy versenyképesek maradjanak a német gyártók, külö-nösen az akkumulátoriparban. A javaslat szerint gyorsítani kellene az innovációhoz kapcsolódó engedélyezéseket és csökkenteni a bürokráciát.
A Volkswagen 2030-ig jelentős létszámleépítést tervez Németországban, ami mintegy 35 ezer munkahelyet érinthet. Noha gyárbezárást nem terveznek, egyes telephelyek sorsa még nyitott kérdés.
A VW szokatlan módon közvetlenül fordult a politikához – ez is mutatja, mekkora a nyomás a gyártón, hogy alkalmazkodjon az iparági átalakuláshoz. A cég célja, hogy egyértelmű kereteket és támogató környezetet teremtsen a zöld átállás felgyorsításához – írja az electrive.com.