A Volkswagen döntött: elektromobilitás
A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig.
Hatalmas lendülettel érkezett meg a magyar autópiacra a Volkswagen ID.3. Az Euro NCAP legutóbbi töréstesztjén ötcsillagosra vizsgázott villanyautó jelenleg nettó 58 kilowattóra kapacitású akkumulátorral és 420 kilométeres WLTP-szerint mért hatótávval kapható. A 204 lóerős villanymotorral szerelt kompakt autó álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 7,3 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 160 kilométer/óra, WLTP-szabvány szerinti átlagfogyasztása 15,5 kWh/100 kilométer. Az új, kisebb, 45 kWh-s modell április elején jelent meg a kínálatban.
2020-ban a hazai vásárlók összesen 547 villanyhajtású Volkswagen modell mellett döntöttek, ezzel a márka piacvezetővé vált a magyarországi elektromobilitásban, a teljesen elektromos autók piacán részesedése 18 százalék. Ehhez a teljesítményhez három modell járult hozzá: az e-up!, az e-Golf és a 2020 végén bevezetett ID.3. Azáltal, hogy az ID.3 már hazánkban is elérhető, új fejezet kezdődött a magyarországi elektromobilitás történetében. Az ID.3 dinamikus, formabontó, mindennapos használatra alkalmas hatótávval rendelkező elektromos autó, mely futurisztikus dizájnjával ténylegesen a jövő autózásának érzetét kelti. Az alkalmazott megújult forma, a felszereltségek sokszínűsége és az új hajtáskoncepció a szakmai és laikus közösségeket is megmozgatta. Az első, úgynevezett prebooker ügyfelek mindössze 7 óra alatt előrendelték mind a magyarországi értékesítésre szánt 80 db 1st edition modellt.
Jelenleg a 45 és az 58 kWh-s modellek érhetők el a piacon. A Volkswagen új rendszert alkalmazott a megrendelések segítésére. Az eddigi extránkénti rendelést felváltotta a csomagok alkalmazása: minden egyes akkupakk mérethez két teljesítményű motor és az 58 kWh-s modellhez 6 felszereltség, a 45 kWh-s modellhez pedig 2 felszereltség választható. A legnagyobb, 77 kWh-s modell bevezetése év végén várható.
Zwickau kulcsszerepet játszik a Volkswagen zöldülésében: első alkalommal alakítottak át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, mintegy 1,2 milliárd eurós beruházással. Zwickauban 2021-től évente 330 ezer elektromos hajtású jármű hagyja el az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen globális gyártóhálózat-átalakulásának vezetője lesz. 2021-től kezdődően, a VW-csoport két teljesen elektromos modelljét gyártják Zwickauban, ahol 2020 szeptemberétől az ID.3 mellett már ID.4 modelleket is gyártanak. A VW első teljesen elektromos szabadidő-autója áprilisban megérkezett a magyarországi kereskedésekbe.