A Volkswagen Haszonjárművek a 2021-es évet pozitív eredménnyel zárta
A Volkswagen Haszonjárművek erős, több mint félmilliárd eurós pénzügyi fordulattal tér vissza a nyereséges sávba – és mindezt a tervezettnél egy évvel korábban!

A Volkswagen Haszonjárművek az elmúlt évben 359 500 járművet szállított ki az ügyfeleknek - a- megelőző évben ez a szám még 371 000 volt. Mindezek ellenére az igazgatótanács elnöke, Carsten Intra elégedettségét fejezte ki az értékesítési eredményekkel, különösképp a nagyszámú megrende-léssel, amelyek száma százezerrel meghaladta a kiszállított mennyiséget: "A termékeink iránti kiemel-kedő kereslet tanúsítja a márka erejét és az ügyfelek érdeklődését az általunk kínált termékek iránt."
A Volkswagen Haszonjárművek a jövőben három tartópillérre bővíti a Bulli-választékot: a Multivan, a T6.1 és az új ID. Buzz típusokra. Ennek kapcsán a VWH már 2021 júliusában bemutatta a Multivan va-donatúj generációját, amely fokozott vezetési kényelemmel, a személyautós márka gépjárműveiből is-mert prémiumelemekkel és a belsőtér variálhatóságával tűnik ki. A népszerű T6.1 ugyanakkor párhu-zamosan megmarad Multivanként is, de főleg különféle teherautó és kisbusz kivitelekben, üzleti fel-használásra, valamint a sikeres California lakóautó alapjaként is. A nemrégiben leleplezett ID. Buzz életmód-egyterűvel és az ID. Buzz Cargo városi áruszállítóval a VWH két tisztán elektromos modellt is bemutatott. Carsten Intra nyilatkozata ehhez: "Számomra ez a gépkocsi a holnap mobilitását képvise-li. Az ID. Buzz hét évtizednyi Bulli-szakértelem és egy ikonikus formaterv átültetése az elektromobilitás korszakába." A következő termékbemutató 2022 nyarán várható: a Ford-együttműködésből származó új Amarok akkor ünnepli majd premierjét.
Fontos mérföldköveket valósított meg az automatizált vezetés irányába Argo AI partnerével közö-sen a VWH. Az Argo AI cég Münchenben szeptember óta teszteli az automatizált vezetést az ID. Buzz AD prototípusokon. Miközben a VWH és az Argo AI cég az önvezető jármű és az önvezető rendszer fejlesztéséért felel, a MOIA cég a partner egy önvezető mobilitási szolgáltatás létrehozásában.
A korábbi évek intézkedései mind a VWH vállalati stratégiájának a központi építőelemeit képezték. A továbbfejlesztett GRIP 2030 stratégiáról először osztott meg részleteket Carsten Intra az éves sajtótá-jékoztató keretein belül. A stratégia megfogalmazza a vállalat jövőképét az évtized végéig. "2030-ig az Európában futó járműveink több mint 55 százaléka akkumulátoros, "zöld" árammal táplált elektromos jármű lesz" - mondta Intra úr.