1. Hírek
  2. A Volkswagen ragaszkodik a Golf névhez
Újdonság a Volkswagentől

A Volkswagen ragaszkodik a Golf névhez

A következő generációba jut benzinmotor is

golfbenzin Open Corner

    A Volkswagen dilemmában van: az ID. almárka az elektromos modellek miatt jött létre, a belső égésű motoros modellekkel párhuzamosan. Ebben a helyzetben igazán érdekes kérdés, hogy mi lesz a tisztán elektromos hajtás-ra való átállás során az olyan értékes típusnevekkel, mint a Golfé, hiszen a típus egyes generációi évtizedekig ural-ták a hagyományos kompakt autók piaci szegmensét.

    A Volkswagen vezetője, Thomas Schäfer szerint a márka nem akarja feladni a Golf elnevezést és a hasonlóan ikonikus megnevezéseket, inkább az ID sorozatba olvasztja ezeket. Erre már most is találunk a példát az ID.Buzz nevű villanyos mikrobusz képében, és ha ebből a logikából indulunk ki, akkor biztosra vehető az ID.Golf érkezése.

    A Golf jelenleg kapható nyolcadik generációjának modellciklusa 2027-ben ér véget, de várhatóan elkészítik a ki-lencediket is, amelyben megtartják a belső égésű motorok egy részét. Az évtized második felében várható újdon-ság az MQB evo (modified modular transverse matrix) padlólemezre épül, és biztosan készül majd 100 km-s elekt-romos hatótávot kínáló plug-in hibrid hajtáslánccal.

    A következő Golfhoz új szoftvert is fejlesztenek, hogy kiszűrjék a jelenlegi generáció jellemző problémáit, de a Golf IX-et DCC (Dynamic Chassis Control) nevű adaptív futóművel is felszerelik majd. A jelek szerint a Volkswa-gennél úgy gondolják, hogy a Golf készen áll utolsó éveire. Az Európai Unióban elfogadott előírások szerint 2035-től ezt a típust sem lehet majd belső égésű motorral kínálni, de valószínűbb, hogy néhány évvel korábban befeje-ződik a hagyományos verzió gyártása.

    Thomas Schäfer világossá tette, hogy az ID.Golf nem lép az ID.3 helyébe, szerinte a két modellt a méret és a piaci pozíció szempontjából külön kell kezelni. Hozzátette, hogy csak akkor lesz elektromos Golf, ha az valóban képes követni a típus eddigi terezési elveit, például laposabb lesz a tetővonala, mint az ID.3-é. Az újdonság piacra kerülése legkorábban 2028-ban lesz lehetséges, és az új SSP járműplatformra épül majd. Ezt először az egyelőre Trinity munkanévvel azonosított, közepes méretű SUV-ben alkalmazza majd a Volkswagen, az ID.Golfra pedig a 2030-as évek első feléig várnunk kell.

    A Volkswagen nem tervezi az ID.3 kivezetését, amelyből az idei év első kilenc hónapjában 90 ezer példányt ad-tak el, ugyanakkor azt sem zárták ki teljesen, hogy egyszer mégis megszűnik ez a típusnév, elvégre az ID.3 és a Golf ugyanazt a szegmenst foglalja el, de egyelőre eltérő hajtásrendszerrel gyártják őket. Várhatóan legkésőbb a belső égésű motorral hajtott Golf megszűnésével olvadhat egybe a két típus, akár az ID-előtag nélkül is. Ugyanez vonatkozik a VW többi sikeres modellsorozatára is, ugyanis szinte mindegy, hogy például egy népszerű típust ID. Tiguannak vagy egyszerűen Tiguannak neveznek-e.

    Schäfer a legendás „GTI” elnevezés visszatérését is tervezi a márka legnagyobb teljesítményű modelljeinek ese-tében. A 2020-ban, az ID.4-ben bevezetett „GTX” megjelölés szintén nem szűnik meg, hiszen a csúcskategóriás ID.3 is megkapja a jövőben ezt az utótagot, akárcsak az ID.7 legerősebb verziója. A kifejezetten sportos „R”-soro-zatnév szintén átkerül a villanyautókra, míg az összkerékhajtású modellek az X-utótagot viselik majd a nevükben.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.