1. Hírek
  2. A Volkswagen visszahozza a klasszikus kilincseket
Újdonság a Volkswagentől

A Volkswagen visszahozza a klasszikus kilincseket

Szépnek tűnhetnek a karosszériába simuló kilincsek, de a mindennapi használatban inkább bosszúságot okozna...

kilincsek Open Corner

    Szépnek tűnhetnek a karosszériába simuló kilincsek, de a mindennapi használatban inkább bosszúságot okoznak – állítja Tho-mas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója. A német gyártó most a vásárlói visszajelzések alapján újra a jól bevált megoldások-hoz tér vissza.

    Az elmúlt években a Volkswagen több kritikát is kapott azért, mert a kezelőszerveket érintőképernyőkre, illetve érintősávokra száműzte. Ezeket a vásárlók kényelmetlennek találták, a klíma és a hangerő beállítása például gyakran okozott bosszúságot. A cég ezért most irányt vált: visszahozza a gombokat, és úgy tűnik, a hagyományos kilincsek is visszatérnek.
    A Müncheni Autószalonon Schäfer elismerte: az egy síkba simuló kilincsek ugyan elegánsak, de „szörnyű használni” őket. Bár a márciusban bemutatott ID. Every1 koncepció még ilyen megoldással készült, a 2027-re várható sorozatgyártásig a cég valószínű-leg visszatér a klasszikus kialakításhoz.

    Nem véletlen a változtatás: a Volkswagen ID.4 és ID.7 modelleknél elektronikus kilincsnyitó rendszert alkalmaztak, ám a konst-rukció hibái miatt közel 100 ezer autót kellett visszahívni, sőt az amerikai Chattanoogában ideiglenesen le is állt a gyártás. A probléma a vízszigetelés hiányosságából adódott, ami zárlatot okozhatott a vezérlőegységnél – és így akár menet közben is ki-nyílhatott az ajtó.

    Sok gyártó az aerodinamikai előnyök miatt választotta a rejtett kilincseket, hiszen a kisebb légellenállás növeli a villanyautók hatótávját. A Volkswagennél azonban felismerték: az ügyfelek elégedettsége többet ér néhány kilométerrel több hatótávnál. „Azt adjuk az embereknek, amit kérnek. Figyelünk a vásárlókra, a kereskedőkre, a médiára, és komolyan vesszük a visszajelzéseket” – mondta Schäfer.

    A döntés ráadásul egybevághat a kínai hatóságok terveivel is, hiszen a világ legnagyobb autópiacán hamarosan akár be is tilthatják a teljesen rejtett kilincseket, amelyekhez nincs mechanikus vésznyitó – írja a Motor1.



Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.