A Volkswagen visszahozza a klasszikus kilincseket
Szépnek tűnhetnek a karosszériába simuló kilincsek, de a mindennapi használatban inkább bosszúságot okozna...

Szépnek tűnhetnek a karosszériába simuló kilincsek, de a mindennapi használatban inkább bosszúságot okoznak – állítja Tho-mas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója. A német gyártó most a vásárlói visszajelzések alapján újra a jól bevált megoldások-hoz tér vissza.
Az elmúlt években a Volkswagen több kritikát is kapott azért, mert a kezelőszerveket érintőképernyőkre, illetve érintősávokra száműzte. Ezeket a vásárlók kényelmetlennek találták, a klíma és a hangerő beállítása például gyakran okozott bosszúságot. A cég ezért most irányt vált: visszahozza a gombokat, és úgy tűnik, a hagyományos kilincsek is visszatérnek.
A Müncheni Autószalonon Schäfer elismerte: az egy síkba simuló kilincsek ugyan elegánsak, de „szörnyű használni” őket. Bár a márciusban bemutatott ID. Every1 koncepció még ilyen megoldással készült, a 2027-re várható sorozatgyártásig a cég valószínű-leg visszatér a klasszikus kialakításhoz.
Nem véletlen a változtatás: a Volkswagen ID.4 és ID.7 modelleknél elektronikus kilincsnyitó rendszert alkalmaztak, ám a konst-rukció hibái miatt közel 100 ezer autót kellett visszahívni, sőt az amerikai Chattanoogában ideiglenesen le is állt a gyártás. A probléma a vízszigetelés hiányosságából adódott, ami zárlatot okozhatott a vezérlőegységnél – és így akár menet közben is ki-nyílhatott az ajtó.
Sok gyártó az aerodinamikai előnyök miatt választotta a rejtett kilincseket, hiszen a kisebb légellenállás növeli a villanyautók hatótávját. A Volkswagennél azonban felismerték: az ügyfelek elégedettsége többet ér néhány kilométerrel több hatótávnál. „Azt adjuk az embereknek, amit kérnek. Figyelünk a vásárlókra, a kereskedőkre, a médiára, és komolyan vesszük a visszajelzéseket” – mondta Schäfer.
A döntés ráadásul egybevághat a kínai hatóságok terveivel is, hiszen a világ legnagyobb autópiacán hamarosan akár be is tilthatják a teljesen rejtett kilincseket, amelyekhez nincs mechanikus vésznyitó – írja a Motor1.