1. Hírek
  2. A VW újabb üzletága válhat önállóvá a technológiai átállás jegyében
Újdonság a Volkswagentől

A VW újabb üzletága válhat önállóvá a technológiai átállás jegyében

A vállalat vizsgálja, hogy tőzsdére viszi vagy részben eladja a MAN Energy Solutions nevű üzletágát

man energy Open Corner

    A Volkswagen újabb lépésre készül stratégiai átalakulása keretében: a vállalat a Bloomberg értesülése szerint fontolgatja, hogy tőzsdére viszi a MAN Energy Solutions nevű leányvállalatát. A hajózási és ipari motorokra specializálódott cég eddig közvetlenül a Volkswagen irányítása alatt állt, ellentétben a haszongépjármű üzletággal (MAN és Scania), amely már korábban átkerült a tőzsdén jegyzett Traton Csoportba.

    A MAN Energy Solutions jelenleg körülbelül 14 .000 munkavállalót foglalkoztat, és 2024-ben 4,3 milliárd euró árbevételt, vala-mint 337 millió euró működési eredményt ért el. A Volkswagen már 2023-ban próbált eladni egy üzletrészt (a gáz­turbina üzlet-ágat) egy kínai cégnek, de a német kormány ezt biztonsági okokra hivatkozva megakadályozta – a részleget később be is zárták.
    Szakértők szerint a MAN Energy Solutions értéke elérheti az 5 milliárd eurót, így akár ennyi forrás áramolhatna be a Volkswa-genhez egy tőzsdei bevezetés vagy részleges eladás révén. A bevételt a cég várhatóan a technológiai átállás finanszírozására fordítaná. A Volkswagen az utóbbi időben sorra jelent be nagy értékű partnerségeket, például a kínai XPenggel vagy az amerikai Rivian nevű elektromosautó-gyártóval.

    Bár a vállalat hivatalosan nem kommentálta az eladási terveket, a 2023-as tőkepiaci napon hangsúlyozták, hogy aktívan kezelik leányvállalataikat és befektetéseiket. Ezt mutatja az is, hogy a közelmúltban 11 millió Traton-részvényt értékesítettek 360 millió euróért. Hosszú távon a Volkswagen célja, hogy Traton-részesedését 87,5 százalékról 75 százalék + 1 részvényre csökkentse.

A konszern jelenleg több mint 250 olyan befektetéssel rendelkezik, ahol nem többségi tulajdonos, ezek könyv szerinti összértéke meghaladja a 15 milliárd eurót. A legismertebb aktív tranzakció ezek közül a Bugatti és a horvát Rimac együttműködése volt 2021-ben.
    A Volkswagen célja nem csak az, hogy bevételt generáljon, hanem az is, hogy csökkentse saját fejlesztési költségeit. Az olyan partnerségek, mint az XPenggel való együttműködés, rugalmasabbak, és lehetővé teszik a költségek megosztását – ez különö-sen előnyös a költséges kutatási-fejlesztési projektek (például akkumulátorok, mesterséges intelligencia, űrtechnológia vagy fú-ziós energia) esetén.

    A Volkswagen kutatás-fejlesztési ráfordításai 2024-ben elérték a 21 milliárd eurót, ami 7,9 százalékos arányt jelent a teljes bevételhez képest – ez kiemelkedő a nagy autógyártók körében. A vállalat így minden lehetőséget megragad, hogy partnerekkel közösen haladjon tovább a jövő technológiái felé – írja az Automobilwoche.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.