1. Hírek
  2. Magyarországra tart a Vitara-méretű, olcsóbb Volkswagen
Újdonság a Volkswagentől

Magyarországra tart a Vitara-méretű, olcsóbb Volkswagen

Az ID. Cross kapcsán a márka formatervezési vezetőjével beszélgettünk.

idcross to hu Open Corner

     Autóipari csúcsvezetőktől szokatlan őszinteséggel a szeptember első hetében zajló Müncheni Autószalonon arról hallottuk beszélni Thomas Schäfert, a Volkswagen igazgatótanácsának elnökét, hogy korrigálják a márkánál vétett hibákat az autók hasz-nálhatóságában-kezelőszerveiben, minőségében és a névadásban is.
    Több szempontból is új korszakba lép a márka azokkal az autókkal, amelyek a Diess-korszak után, teljes egészében Schäfer vezetése alatt készültek, részben új technikára.
    Elkészült ugyanis a továbbfejlesztett villanyautós építőkészlet, az MEB+ nevű modulrendszerrel az eddig alapértelmezésben hátsókerék-hajtású, hátsó töltőcsatlakozós és hátul dobfékes autók mellé érkeznek az elsőkerék-hajtású, hátsó tárcsafékes, ki-sebb és megfizethetőbb elektromos autók. Ilyen a Volkswagen ID. Cross, az az elektromos városi terepjáró, amely még tanul-mányautó, de jövőre megvalósul.
    Hossza 4161, szélessége 1839, magassága 1588 milliméter és 2601 mm a tengelytávja. Az autó várható alapára a mostani árfolyamon 11 millió forint, 28 000 euró a megcélzott összeg, míg az ID. Polo 25 ezer euróról indul, tízmillió forintról.

   Az ID. Cross belső terében 11,0 hüvelykes digitális óracsoportot találunk, illetve a középkonzolon 13,0” képátlójú érintőképer-nyőt.

    A gyári nevén dzsungelzöldre fényezett autó egyik különlegessége, hogy a küllő díszítése folytatódik a 235/40 R21-es gumi oldalfalán, aminek a megvalósítása sorozatgyártásban erősen valószínűtlen, annyira macerás volna nagy tömegben ilyen precízen illeszteni a gumit a felnire.

    A kis crossover alapja az MEB+ elektromos padlólemez. Az MEB (Modularer E-Antriebs Baukasten) továbbfejlesztésével az autó technikája átáll elsőkerék-hajtásra, villanymotorja 211 lóerős, az akkumulátor 420 km megtételére elegendő energiát tárol és csak 175km/óránál avatkozik be a leszabályozás.

    A tervezők újragondolták az autót, hogy ha már nincs hátul benzincső, benzintank és kipufogó, hogyan használhatnák ki jobban a helyet? Az eredmény 450 literes csomagtér és az elektromos Polóval szemben az ID. Cross orrában is van csomagtér. 25 liter-jével nem nagy, de sokat számít, ha a töltőkábel előhalászásáért nem kell kirámolni a hátsó csomagtartót.

    Az autó használati értékét javítja a vonóhorog. 75 kilós vonófej-terhelésével elbír két elektromos biciklit és a kis villanyautók között az 1200 kg-os vontatható tömeg, bár ez csak 8 százalékos emelkedőre áll, 12 százalékosra valamivel kevesebb.

    A sokféle automatizált vezetési funkcióval ellátott (megvert?) városi autó masszázsülést kaphat. Egyelőre keveset tudunk a hazai érkezéséről, de 2026 második felében lehet reális. Nemrég a gyártó 12 000 márkakereskedőjének mutatta meg a koncep-cióautót, amire az volt a reakció, hogy végre egy "rendes" Volkswagen. A váratlanul jó minőségérzet azzal teremti meg a VW az utas-térben, hogy sok szövetborítást alkalmaznak és kevesebb műanyagot. Faltól-falig műanyag helyett minél több textilborítás teszi igényesebbé és barátságosabbá az új Volkswagenek utasterét. A műszerfal és az ajtó közötti puha borítás egy remek, vi-szont sokba kerülő anyaggal, ami sokkal jobb az ügyfeleink szempontjából. Visszatérnek a rendes gombok a kormányra és a normális kapcsolók a középkonzolra. A vevők igényei mindenek előt...


   





Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.