Magyarországra tart a Vitara-méretű, olcsóbb Volkswagen
Az ID. Cross kapcsán a márka formatervezési vezetőjével beszélgettünk.

Autóipari csúcsvezetőktől szokatlan őszinteséggel a szeptember első hetében zajló Müncheni Autószalonon arról hallottuk beszélni Thomas Schäfert, a Volkswagen igazgatótanácsának elnökét, hogy korrigálják a márkánál vétett hibákat az autók hasz-nálhatóságában-kezelőszerveiben, minőségében és a névadásban is.
Több szempontból is új korszakba lép a márka azokkal az autókkal, amelyek a Diess-korszak után, teljes egészében Schäfer vezetése alatt készültek, részben új technikára.
Elkészült ugyanis a továbbfejlesztett villanyautós építőkészlet, az MEB+ nevű modulrendszerrel az eddig alapértelmezésben hátsókerék-hajtású, hátsó töltőcsatlakozós és hátul dobfékes autók mellé érkeznek az elsőkerék-hajtású, hátsó tárcsafékes, ki-sebb és megfizethetőbb elektromos autók. Ilyen a Volkswagen ID. Cross, az az elektromos városi terepjáró, amely még tanul-mányautó, de jövőre megvalósul.
Hossza 4161, szélessége 1839, magassága 1588 milliméter és 2601 mm a tengelytávja. Az autó várható alapára a mostani árfolyamon 11 millió forint, 28 000 euró a megcélzott összeg, míg az ID. Polo 25 ezer euróról indul, tízmillió forintról.
Az ID. Cross belső terében 11,0 hüvelykes digitális óracsoportot találunk, illetve a középkonzolon 13,0” képátlójú érintőképer-nyőt.
A gyári nevén dzsungelzöldre fényezett autó egyik különlegessége, hogy a küllő díszítése folytatódik a 235/40 R21-es gumi oldalfalán, aminek a megvalósítása sorozatgyártásban erősen valószínűtlen, annyira macerás volna nagy tömegben ilyen precízen illeszteni a gumit a felnire.
A kis crossover alapja az MEB+ elektromos padlólemez. Az MEB (Modularer E-Antriebs Baukasten) továbbfejlesztésével az autó technikája átáll elsőkerék-hajtásra, villanymotorja 211 lóerős, az akkumulátor 420 km megtételére elegendő energiát tárol és csak 175km/óránál avatkozik be a leszabályozás.
A tervezők újragondolták az autót, hogy ha már nincs hátul benzincső, benzintank és kipufogó, hogyan használhatnák ki jobban a helyet? Az eredmény 450 literes csomagtér és az elektromos Polóval szemben az ID. Cross orrában is van csomagtér. 25 liter-jével nem nagy, de sokat számít, ha a töltőkábel előhalászásáért nem kell kirámolni a hátsó csomagtartót.
Az autó használati értékét javítja a vonóhorog. 75 kilós vonófej-terhelésével elbír két elektromos biciklit és a kis villanyautók között az 1200 kg-os vontatható tömeg, bár ez csak 8 százalékos emelkedőre áll, 12 százalékosra valamivel kevesebb.
A sokféle automatizált vezetési funkcióval ellátott (megvert?) városi autó masszázsülést kaphat. Egyelőre keveset tudunk a hazai érkezéséről, de 2026 második felében lehet reális. Nemrég a gyártó 12 000 márkakereskedőjének mutatta meg a koncep-cióautót, amire az volt a reakció, hogy végre egy "rendes" Volkswagen. A váratlanul jó minőségérzet azzal teremti meg a VW az utas-térben, hogy sok szövetborítást alkalmaznak és kevesebb műanyagot. Faltól-falig műanyag helyett minél több textilborítás teszi igényesebbé és barátságosabbá az új Volkswagenek utasterét. A műszerfal és az ajtó közötti puha borítás egy remek, vi-szont sokba kerülő anyaggal, ami sokkal jobb az ügyfeleink szempontjából. Visszatérnek a rendes gombok a kormányra és a normális kapcsolók a középkonzolra. A vevők igényei mindenek előt...