Az Audi lerántja a leplet a Forma–1-es látványtervéről
Az Audi lerántja a leplet a Forma–1-es látványtervérőlAz Audi R26 Concept megmutatja, milyen lesz az Audi Forma–1-es arculataKompromisszummentes letisztultság, a versenypályán és azon kívül isGernot Döllner, vezérigazgató: „A Forma–1 az új fejezet a vállalat megújulásának történetében.”115 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka jelenléte az autósport csúcskategóriájában, a müncheni Brand Experience Centerben. A versenypályán és azon túl is megmutatkozik az a kompromisszumokat nem ismerő letisztultság, ami a jövő Audi modelljeit jellemzi.„Azzal, hogy az autósport csúcsát célozza, az Audi nem hagy kétséget ambíciói felől” – emeli ki Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. „A megújulás történetének újabb izgalmas fejezete. A Forma–1 lesz a hajtóerő, ami felpörgeti az átalakulást egy agilisabb, rugalmasabb és innovatívabb Audi felé.” Döllner szerint az Audi ambiciózus, de reálisan felépített tervvel vág neki a versenysorozatnak: „Nem csak a részvételért szállunk be a Forma–1-be. A győzelemre hajtunk. Közben azt is tudjuk, hogy az F1-ben nem lesz senkiből egyik napról a másikra élcsapat. Idő kell hozzá, kitartás, meg az, hogy sose elégedj meg azzal, ami van. 2030-ra a világbajnoki cím a cél.”Az Audi új arculatának élére a Forma–1-es csapat állAz Audi R26 Concept egyértelmű üzenetet közvetít: betekintést enged a márka első Forma–1-es versenyautójának színvilágába és dizájnjába, amelyet januárban mutatnak be. Az új dizájnfilozófia és annak négy pillére inspirálta ezt a vizuális arculatot:a letisztultság, technológia, intelligencia és érzelemvilág. „Egy olyan egységes dizájnnyelvet alakítunk ki, ami összefogja a vállalat minden területét” – fogalmaz Massimo Frascella, az Audi kreatív igazgatója. „A Forma–1 projekt így az új arculat bevezetésének úttörője lesz, amelyet idővel az F1-csapat és maga az Audi is magáénak tudhat.”Az R26 Concept az egyik első darab, ami életre kelti a márka megújult vizuális világát. A letisztult grafikai felületek, precíz geometriai vágásokkal formálva, tökéletesen illeszkednek a versenyautó vonalvezetéséhez. A színek között ott a titán eleganciája, a karbonfekete mélysége és az új Audi piros friss lendülete. Az Audi új arculatában feltűnnek a piros karikák is – különleges szimbólumként, amelyek a márka Forma–1-es aktivitását emelik ki.A Forma–1, ahol „A haladás technikája” reflektorfénybe kerülAz F1-projekt Audi számára stratégiai zászlóshajó – a márka technológiai, kulturális és vállalkozói megújulásának szimbóluma. Arra hivatott, hogy lelkesítse mindazokat, akik kapcsolatba kerülnek vele – munkavállalókat és ügyfeleket egyaránt. A fejlesztés és a versenyzés gazdaságilag vonzó keretek között zajlik: az összes csapatra érvényes költségplafon átlátható költségkeretet és feltételeket garantál, miközben a Forma–1 globális elérése erősíti a márkaismertséget és bőséges szponzori lehetőségeket kínál.A Forma–1 évtizedek óta a sportvilág egyik legmeghatározóbb színtere, és több mint 820 millió rajongójával a világ legnépszerűbb sporteseménye. 2024-ben körülbelül 1,6 milliárd tévénéző követte a versenyeket. A Forma–1-ben csillagászati összegek forognak – a csapatok értéke milliárdos nagyságrendű. Az Audi leendő Forma–1-es csapata már három világszintű vállalattal kötött partnerséget – az adidas, a bp és a hamarosan névadó szponzorként csatlakozó Revolut is ott van a fedélzeten. A Forma–1-ben pedig óriási az érdeklődés az Audi támogatása iránt.Az Audi az év elején teljes egészében felvásárolta a svájci Sauber-csoportot, ezzel megteremtve a feltételeket, hogy Katarral, az ország állami befektetési alapjával szövetségre léphessen a Forma–1-ben. Az Audi F1-projekt élén két rutinos Forma–1-es menedzser áll: a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Mattia Binotto és Jonathan Wheatley, akik közvetlenül az Audi vezérigazgatójának, Gernot Döllnernek jelentenek. A vállalat a rutin és a fiatalos lendület ütős kombinációjával számol: a tapasztalt Nico Hülkenberg (Németország) és a fiatal tehetség, Gabriel Bortoleto (Brazília) vezetik a csapatot előre.„A Forma–1 több, mint egyszerű autóverseny” – mondja Jürgen Rittersberger, az Audi AG pénzügyi igazgatója. „Ez szórakozás, érzelem, technológia – és egyben kihívás is. Épp ez a kombináció juttatott oda, ahol jelenleg is állunk: új vásárlókat inspirálunk. A Forma–1 hatalmas elérésének köszönhetően remek lehetőségünk van új ügyfeleket megszólítani – különösen a fiatalabb korosztályból, ahol a sportág népszerűsége rohamosan nő. A költségplafon bevezetésével a Forma–1 végre hosszú távon is fenntarthatóbb lett. A Forma–1 szponzorációs piacát, csapatértékeit és bevételi lehetőségeit látva egyvalami kristálytisztán látszik: ez az irány teljesen kézenfekvő az Audinak – gazdaságilag is.”A versenyzés örökségéből születik az új Formula–1-es csapatAz Audi számára a motorsport nemcsak szenvedély, hanem az innováció legfőbb hajtóereje. Az első középmotoros Grand Prix modelltől a quattro összkerékhajtás forradalmáig a ralin, majd a dízel-, hibrid- és elektromos hajtásokig Le Mans-ban, a Formula E-ben és a Dakar Ralin – az Audi mindig elszántsággal, bátorsággal, kitartással és csapatszellemmel vezette győzelemre minden motorsport-projektjét, miközben új utakat tört. Az Audi a Formula–1-ben is erre szeretne ráerősíteni.A versenypályák csúcsa: a világ legnagyobb kihívást jelentő kísérleti terepe. A rövid ciklusokkal, a lapos szervezeti struktúrával és a gyors döntésekkel mintát mutatunk az egész vállalatnak. Ugyanakkor az Audi mindig lépést tart a legújabb technológiákkal és anyagfejlesztésekkel. A szabad verseny révén a Forma–1 nemcsak a pályán diktál tempót, hanem az elektromobilitás és a fenntartható e-üzemanyagok fejlesztésében is élen jár – ez pedig a sorozatgyártású modellekre is hatással van. Ezen a két területen a szabályok nem gúzsba kötnek, hanem inspirálnak az innovációra.Az F1 technikai szabályainak 2026-tól életbe lépő átfogó változásai tökéletes alkalmat kínálnak az Audinak, hogy újoncként beszállhasson a száguldó cirkusz forgatagába. Minden versenyzőnek egyszerre kell megbarátkoznia az új szabályokkal és technológiákkal – a futómű és a hajtáslánc terén egyaránt.Mérföldkövek a Forma–1 kapujáig2022 tavasza óta az Audi Neuburg an der Donau-ban fejleszti saját Forma–1-es motorját – ez Németország egyetlen működő F1-es bázisa. A rendszer lelke egy 1,6 literes, turbófeltöltős V6-os belső égésű motor, amelyet egy fejlett energianyerő rendszer egészít ki – energiatároló egységgel és elektromos motor-generátorral (MGU-K). Mindezt egy intelligens vezérlőegység (CU-K) hangolja össze tökéletes harmóniába. Nemcsak az motort, hanem a váltót is Neuburgban fejlesztik. A motorral együtt ez adja a hajtáslánc lelkét. A Formula–1 vadonatúj hajtáslánc-szabályai a hibrid technológia új korszakát nyitják meg, és még szorosabbra fűzik a kapcsolatot a közúti járművekkel. Az elektromos motor immár háromszor erősebb, és lassan behozza a lemaradást a 2026-tól zöld üzemanyaggal működő hagyományos motorok mögött. Az Audi 2022-től a brit bp kizárólagos partnereként dolgozik ezen a projekten.Az F1-es, Németországban fejlesztett hajtáslánc koncepciójának kidolgozása 2022-ben indult. Két évvel később a teljes hajtáslánc először működött együtt dinamikusan, versenyszimulációban a próbapadon. A virtuális szimulációk és digitális fejlesztőeszközök most különösen felértékelődnek, hiszen a szabályok miatt az új hajtásláncokat legkorábban 2026 elején lehet majd élesben, versenypályán tesztelni. Ahogy az Audi termékfejlesztésében, úgy a fejlesztési folyamatban is kulcsszerepet kapnak a dinamikus vezetési szimulátorok és a digitális megoldások. Az első pályahasználatra szánt motorok mostanra elkészültek, és decemberben már úton is lesznek Neuburg an der Donauból a versenyhelyszínekre.A hinwili F1-üzemben készülnek a csapat által megálmodott és megépített versenygépek. Svájcban gondoskodnak a versenyek minden részletéről – a tervezéstől a megvalósításig. Ráadásként 2025 nyarán Bicesterben (Egyesült Királyság) is megnyitotta kapuit a technológiai iroda. A „Motorsport-völgy” epicentrumában a csapat első kézből meríthet a Forma–1 világának legelismertebb szakértőitől. Intenzív szakmai összefonódás zajlik a helyszínek között, hogy a hajtáslánc és a futómű harmonikus egységéből a gyári csapat maximálisan profitálhasson.Első verseny a Forma-1-ben2026 januárjában végre lehull a lepel: az Audi F1-es csapata bemutatkozik a nagyérdemű előtt. Nemsokára kezdetét veszik az új éra első hivatalos Forma–1-es tesztjei – január végén, Barcelonában, egyelőre közönség nélkül. A bahreini tesztek során (február 11–13. és 18–20. között) az Audi gyári csapata először gördül a nyilvánosság elé Forma–1-es modelljével, mielőtt március 6–8. között Melbourne-ben bemutatkozik a motorsport csúcsán.További információk az Audi R26 Conceptről és az Audi Forma-1-es belépéséről az Audi MediaCenterben érhetők el. Kapcsolat:Bognár TamásKommunikációs vezető+36 1 4515 [email protected] EszterSenior PR menedzser+36 1 4515 [email protected] Az Audi Csoport a prémium és luxus‑személygépjárművek és motorkerékpárok szegmensének egyik legsikeresebb gyártója. Az Audi, a Bentley, a Lamborghini és a Ducati márkák a világ 13 országának összesen 22 helyszínén vannak jelen gyártóként. Az Audi, partnereivel együtt, több mint száz piacon képviselteti magát szerte a világon.2024-ben az Audi Csoport világszerte 1,7 millió járművel gazdagította az Audi-rajongókat, továbbá 10 643 Bentley, 10 687 Lamborghini és 54 495 Ducati talált gazdára a márka ügyfélkörében. A 2024-es pénzügyi évben az Audi Csoport 64,5 milliárd eurós összbevételt és 3,9 milliárd eurós működési eredményt ért el. December 31-én több mint 88 000 ember dolgozott az Audi Csoportnál, közülük több mint 55 000 az AUDI AG-nál Németországban. Vonzó márkáival és számos új modelljével a vállalatcsoport következetesen halad afelé, hogy a fenntartható, teljes mértékben hálózatba kapcsolt prémium mobilitás meghatározó szolgáltatójává váljon.2026-ban az Audi történelmi mérföldkőhöz ér: első ízben debütál a Forma–1-ben, méghozzá saját gyári csapatával, valamint németországi központban kifejlesztett, korszerű hibrid erőforrással. A leendő csapat három helyszínen építi a sikereket. A kifejezetten erre a projektre alapított Audi Formula Racing GmbH Neuburg an der Donau‑ban fejleszti a motort. A svájci Hinwil pedig a versenyautó fejlesztésének, valamint a versenystratégia tervezésének és lebonyolításának ad otthont. Emellett az Egyesült Királyságban, Bicesterben működő Technológiai Hivatal a „Motorsport-völgy” epicentrumában helyezkedik el, közvetlen hozzáférést teremtve a Forma–1 csúcs-tehetségeihez és kulcsfontosságú partnereihez.A Forma–1‑et az autósport csúcsának tekintik, mely globális jelenlétének köszönhetően a világ egyik legfontosabb sportplatformja. Az Audi belépése szempontjából döntő tényező az FIA új szabályzata is, amely 2026‑tól fenntartható üzemanyagok használatát írja elő, és közel 50 százalékra növeli a hibrid hajtás elektromos részarányát.
Schrekra dol Deck in noviton. Dokum, sunim Vernas orkefan se. Deck in noviton. Kisuaheli neumix dok barcmope. Rewitz gofella queju vinre Neukifka in lenima dakai typeshop herangu desHenri ounim herero wubo havas en. Schrekra dol Deck in noviton. Lagefeph rhu nekoscha kakain VW udr Audi.