1. Hírek
  2. Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyár alkatrészeit
Újdonság a Volkswagentől

Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyár alkatrészeit

Az egykori kalugai Volkswagen-gyár, amely most AGR néven fut, bejelentette, hogy megszabadul a vállalat csarnokaiban „rekedt” VW- alkatrészektől.

russiansoldout Open Corner

    Az egykori kalugai Volkswagen-gyár, amely most AGR néven fut, bejelentette, hogy megszabadul a vállalat csarnokaiban „re-kedt” VW- alkatrészektől, eladja őket darabonként.

    Ezek az alkatrészek eredetileg Volkswagenekbe valók, de mivel két és fél éve már nem gyártanak ott ilyen autókat, ezért feles-legessé váltak. Mindenfajta járműelemet értékesítenek, köztük drága és nehezen beszerezhető alkatrészeket is. Nyilván vannak köztük olyanok, amelyek nagy kincset képviselnek a Nyugat által szankcionált orosz piacon, ezért igen kelendőek. Az orosz szak-sajtó szerint megtalálhatók köztük például EA211 1,6 MPI motorokhoz való főtengelyek, a Karoq és a Taos modellek karosszé-riaelemei, valamint a Tiguanhoz való különböző karosszériaelemek.

    A Volkswagen néhány nappal az ukrajnai háború kitörése után, 2022. márciusában döntött úgy, hogy a logisztikai ellátási lánc-ban tapasztalható komoly fennakadások miatt leállítja az oroszországi gyártást. Ezek a zavarok az Ukrajnában zajló konfliktusra válaszul bevezetett nyugati szankciók közvetlen következményei voltak. A korlátozások jelentős mértékben megnehezítették a Moszkvától délre lévő kalugai üzem működését, amely az ország egyik legnagyobb autóipari létesítménye volt 225 ezres éves ka-pacitással. Olyan modelleket gyártottak ott, mint a Volkswagen Tiguan, Volkswagen Polo és Skoda Rapid. Ezzel egy időben leál-lították a szerződéses összeszerelési műveleteket a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzemében, ahol Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq és Skoda Octavia modelleket rakták össze.

    Ide tartozik, hogy távozott Oroszországból a Faurecia francia autóalkatérsz-gyártó is, amely más nyugati márkák mellett a VW-nek is a beszállítója volt, lökhárítókat, üléseket, ajtókat, utastér-szigetelő elemeket és kipufogócsöveket is gyártott.

    Az AGR csoport tulajdonába került kalugai gyárban a közelmúltban bizonyos mértékben megindult a termelés, de hogy mit gyártanak ott, egyelőre homály feldi. Olyan hírek kaptak lábra, hogy megkezdődött az Oroszországban igen népszerű kínai Chery Tiggo 7 Pro Max járművek gyártási próbaüzeme. Hivatalos értesítésből csak azt lehet tudni, hogy az új cégvezetés „különböző autóipari területekre összpontosít”.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.