Darabonként adják el a volt oroszországi Volkswagen-gyár alkatrészeit
Az egykori kalugai Volkswagen-gyár, amely most AGR néven fut, bejelentette, hogy megszabadul a vállalat csarnokaiban „rekedt” VW- alkatrészektől.
Az egykori kalugai Volkswagen-gyár, amely most AGR néven fut, bejelentette, hogy megszabadul a vállalat csarnokaiban „re-kedt” VW- alkatrészektől, eladja őket darabonként.
Ezek az alkatrészek eredetileg Volkswagenekbe valók, de mivel két és fél éve már nem gyártanak ott ilyen autókat, ezért feles-legessé váltak. Mindenfajta járműelemet értékesítenek, köztük drága és nehezen beszerezhető alkatrészeket is. Nyilván vannak köztük olyanok, amelyek nagy kincset képviselnek a Nyugat által szankcionált orosz piacon, ezért igen kelendőek. Az orosz szak-sajtó szerint megtalálhatók köztük például EA211 1,6 MPI motorokhoz való főtengelyek, a Karoq és a Taos modellek karosszé-riaelemei, valamint a Tiguanhoz való különböző karosszériaelemek.
A Volkswagen néhány nappal az ukrajnai háború kitörése után, 2022. márciusában döntött úgy, hogy a logisztikai ellátási lánc-ban tapasztalható komoly fennakadások miatt leállítja az oroszországi gyártást. Ezek a zavarok az Ukrajnában zajló konfliktusra válaszul bevezetett nyugati szankciók közvetlen következményei voltak. A korlátozások jelentős mértékben megnehezítették a Moszkvától délre lévő kalugai üzem működését, amely az ország egyik legnagyobb autóipari létesítménye volt 225 ezres éves ka-pacitással. Olyan modelleket gyártottak ott, mint a Volkswagen Tiguan, Volkswagen Polo és Skoda Rapid. Ezzel egy időben leál-lították a szerződéses összeszerelési műveleteket a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzemében, ahol Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq és Skoda Octavia modelleket rakták össze.
Ide tartozik, hogy távozott Oroszországból a Faurecia francia autóalkatérsz-gyártó is, amely más nyugati márkák mellett a VW-nek is a beszállítója volt, lökhárítókat, üléseket, ajtókat, utastér-szigetelő elemeket és kipufogócsöveket is gyártott.
Az AGR csoport tulajdonába került kalugai gyárban a közelmúltban bizonyos mértékben megindult a termelés, de hogy mit gyártanak ott, egyelőre homály feldi. Olyan hírek kaptak lábra, hogy megkezdődött az Oroszországban igen népszerű kínai Chery Tiggo 7 Pro Max járművek gyártási próbaüzeme. Hivatalos értesítésből csak azt lehet tudni, hogy az új cégvezetés „különböző autóipari területekre összpontosít”.