Elnyűhetetlen a Volkswagen ID.3 akkumulátora
Az ADAC átfogó, hosszú távú tesztjében bizonyított egy Volkswagen ID.3
Az ADAC átfogó, hosszú távú tesztjében egy Volkswagen ID.3 bizonyította, hogy az elektromos autók akkumulátora kiválóan ellenáll az időnek és a jelentős futásteljesítménynek. A német autóklub szakemberei közel négy év és több mint 160.000 km után vizsgálták meg alaposan az autót, kiemelt figyelmet fordítva a nagyfeszültségű akkumulátor állapotára és a fenntartási költsé-gekre.
A tesztelt elektromos autó akkumulátora több mint 160.000 kilométer megtétele után is 91%-os egészségi állapotot (SoH) mu-tatott.
Az ADAC a Volkswagen ID.3 Pro S 2021 májusában indított hosszú távú tesztjével azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a modern elektromos járművek a mindennapi, intenzív használat során. A fő kérdés az volt, hogy a legdrágább komponens, az akkumulátor mennyire tartós. Az eredmények meggyőzőek: az Aviloo-teszt alapján mért 91%-os SoH érték a 77 kWh-s akkumulátor esetében kiemelkedőnek számít, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a tesztkörülmények nem voltak kíméletesek. Az akkut gyakran töltötték fel 100%-ra, és néha hosszabb ideig is ezen a töltöttségi szinten hagyták, ami általában nem kedvez az élettartamnak. A gyári garancia arra vonatkozik, hogy 160.000 kilométer, vagy nyolc év alatt sem fog 70% alá esni az akku kapacitása – az ID.3 messze a küszöbérték fölött maradt.
A tesztidőszak során rögzített fogyasztási adatok is figyelemre méltóak, 172.000 kilométer megtétele után az átlag 18,3 kWh/ 100 km volt. A fogyasztás egyébként csökkent a vizsgált időszakban, mert egy szoftverfrissítésnek köszönhetően javult az akku hőmenedzsmentjének szabályozása. A töltési veszteségekkel korrigált átlagfogyasztás 23 kWh/100 km volt.
A fedélzeti számítógép által mutatott értékek 13 kWh/100 km (enyhe időben, városban) és 25-30 kWh/100 km (hidegben vagy autópályán) között szóródtak.
A hatótávolság romlása is minimális volt: a kezdeti 438 kilométerről csupán 425 kilométerre csökkent 172.000 kilométer után. Mivel ez csak harmada a 9 százalékos SoH csökkenésnek, feltételezzük, hogy a koreaiakhoz hasonlóan a Volkswagen is a brut-tó/nettó kapacitás közötti tartalék lecsippentésével tompítja a vásárló fájdalmát.