Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Erősebbek, kezesebbek lesznek a VW elektromos autói
2023.10.23.
Újdonság a Volkswagentől

Erősebbek, kezesebbek lesznek a VW elektromos autói

Átdolgozott hajtáslánc, új kezelőfelület...

erősebbek

    Hardveres és szoftveres vonalon egyaránt megújult a Volkswagen ID.4 és ID.5 infotainment-rendszere. Az érin-tőképernyő mostantól 12,9 colos képátlójú, vadonatúj a menüstruktúrája. A szériakivitelű digitális műszeregység és az opcióként kérhető, kiterjesztett valóságú head-up kijelző egyaránt megújult.

    A hőfokot és a hangerőt szabályozó érintésérzékeny csúszkák mostantól megvilágítottak, és a kormánykerék kezelőfelületét is átdolgozták. Szintén újdonság a 10 hangszórós, 480 W-os Harman Kardon audiorendszer, amit opcióként választhatunk mindkét modellhez.
    Az erőátvitel irányváltó kapcsolója a műszeregység oldaláról a jobb oldali bajuszkapcsolóra költözött; az ablak-törlő mostantól a bal oldali bajuszkapcsolóról vezérelhető. Erre a nagyobbra méretezett multimédiás képernyő mi-att volt szükség. A fedélzeti funkciók vezérlését új hangvezérlés segíti: ez a korábbinál pontosabban reagál az uta-sításokra, újdonságként pedig felhőalapú információs és hírszolgáltatásokhoz is hozzáférést biztosít.

    A 77 kWh-os akkumulátorral szerelt modellváltozatokon a Volkswagen lecserélte a hátsó villanymotort és magát az akkumulátort is. Ennek eredményeként egyszerre nőtt a motorteljesítmény és csökkent az energiafel-használás. A korábbi 150 helyett 210 kW (azaz 286 lóerő) a hátsókerék-hajtású modellek csúcsteljesítménye, míg a maximális forgatónyomaték 310-ről 545 Nm-re (!) nőtt. Az összkerékhajtású ID.4 Pro 4MOTION modellváltozat kombinált rendszerteljesítménye ugyancsak 210 kW/286 lóerő, szemben a korábbi 195 kW/265 lóerővel.
    A szintén összkerékhajtású GTX sportmodellek rendszerteljesítménye a korábbi 220 kW-ról 250 kW-ra (299 he-lyett 340 LE) emelkedett; ennek eredményeként az ID.4 GTX és az ID-5 GTX egyaránt 5,4 mp alatt gyorsul 0–100 km/órára. A végsebességet változatlanul 180 km/órában korlátozzák, viszont mostantól erre a Pro modellek is képesek (korábban ezek 160 km/óránál álltak meg.) Az alapkivitelű ID.4 Pure változatlan maradt: a 125 kW-os (170 lóerős) motor 160 km/órás végsebességet engedélyez.

    Az új 77 kWh kapacitású akku hosszabb hatótávolságot és gyorsabb tölthetőséget is hoz. Az ID.4 Pro esetében 533-ról 550 kilométerre nőtt az elméleti maximum, az ID.5 Pro 545 helyett 556 kilométert tud megtenni (papíron). A hátsókerék-hajtású modellek maximális töltési teljesítménye maradt 135 kW, az összkerekeseknél ellenben akár 175 kW-tal is tölthetünk. Ez azt jelenti, hogy 10 perc alatt mintegy 178 kilométerre elegendő energiát tudunk fel-venni. Az ID.4 Pure alapverzió 52 kWh kapacitású akkujának maximális töltési teljesítménye 110-ről 115 kW-ra nőtt.

    Az összes modellváltozat képessé vált arra, hogy a navigációs rendszerbe betáplált töltőpontmegállóra felké-szülve előre optimális hőmérsékletűre állítsa be az akkucsomagot, ami gyorsabb tölthetőséget eredményez.

    Az elektromos fejlesztések után a futóművet is áthangolták. Szintén új az adaptív lengéscsillapítók vezérlése, míg a VDM járműdinamikai vezérlőrendszer mostantól markánsabb különbséget kínál a komfortos és sportos üzemmódok között.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.