1. Hírek
  2. Erősebbek, kezesebbek lesznek a VW elektromos autói
Újdonság a Volkswagentől

Erősebbek, kezesebbek lesznek a VW elektromos autói

Átdolgozott hajtáslánc, új kezelőfelület...

erősebbek Open Corner

    Hardveres és szoftveres vonalon egyaránt megújult a Volkswagen ID.4 és ID.5 infotainment-rendszere. Az érin-tőképernyő mostantól 12,9 colos képátlójú, vadonatúj a menüstruktúrája. A szériakivitelű digitális műszeregység és az opcióként kérhető, kiterjesztett valóságú head-up kijelző egyaránt megújult.

    A hőfokot és a hangerőt szabályozó érintésérzékeny csúszkák mostantól megvilágítottak, és a kormánykerék kezelőfelületét is átdolgozták. Szintén újdonság a 10 hangszórós, 480 W-os Harman Kardon audiorendszer, amit opcióként választhatunk mindkét modellhez.
    Az erőátvitel irányváltó kapcsolója a műszeregység oldaláról a jobb oldali bajuszkapcsolóra költözött; az ablak-törlő mostantól a bal oldali bajuszkapcsolóról vezérelhető. Erre a nagyobbra méretezett multimédiás képernyő mi-att volt szükség. A fedélzeti funkciók vezérlését új hangvezérlés segíti: ez a korábbinál pontosabban reagál az uta-sításokra, újdonságként pedig felhőalapú információs és hírszolgáltatásokhoz is hozzáférést biztosít.

    A 77 kWh-os akkumulátorral szerelt modellváltozatokon a Volkswagen lecserélte a hátsó villanymotort és magát az akkumulátort is. Ennek eredményeként egyszerre nőtt a motorteljesítmény és csökkent az energiafel-használás. A korábbi 150 helyett 210 kW (azaz 286 lóerő) a hátsókerék-hajtású modellek csúcsteljesítménye, míg a maximális forgatónyomaték 310-ről 545 Nm-re (!) nőtt. Az összkerékhajtású ID.4 Pro 4MOTION modellváltozat kombinált rendszerteljesítménye ugyancsak 210 kW/286 lóerő, szemben a korábbi 195 kW/265 lóerővel.
    A szintén összkerékhajtású GTX sportmodellek rendszerteljesítménye a korábbi 220 kW-ról 250 kW-ra (299 he-lyett 340 LE) emelkedett; ennek eredményeként az ID.4 GTX és az ID-5 GTX egyaránt 5,4 mp alatt gyorsul 0–100 km/órára. A végsebességet változatlanul 180 km/órában korlátozzák, viszont mostantól erre a Pro modellek is képesek (korábban ezek 160 km/óránál álltak meg.) Az alapkivitelű ID.4 Pure változatlan maradt: a 125 kW-os (170 lóerős) motor 160 km/órás végsebességet engedélyez.

    Az új 77 kWh kapacitású akku hosszabb hatótávolságot és gyorsabb tölthetőséget is hoz. Az ID.4 Pro esetében 533-ról 550 kilométerre nőtt az elméleti maximum, az ID.5 Pro 545 helyett 556 kilométert tud megtenni (papíron). A hátsókerék-hajtású modellek maximális töltési teljesítménye maradt 135 kW, az összkerekeseknél ellenben akár 175 kW-tal is tölthetünk. Ez azt jelenti, hogy 10 perc alatt mintegy 178 kilométerre elegendő energiát tudunk fel-venni. Az ID.4 Pure alapverzió 52 kWh kapacitású akkujának maximális töltési teljesítménye 110-ről 115 kW-ra nőtt.

    Az összes modellváltozat képessé vált arra, hogy a navigációs rendszerbe betáplált töltőpontmegállóra felké-szülve előre optimális hőmérsékletűre állítsa be az akkucsomagot, ami gyorsabb tölthetőséget eredményez.

    Az elektromos fejlesztések után a futóművet is áthangolták. Szintén új az adaptív lengéscsillapítók vezérlése, míg a VDM járműdinamikai vezérlőrendszer mostantól markánsabb különbséget kínál a komfortos és sportos üzemmódok között.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.