1. Hírek
  2. Ez a kombi nem veszti el a zöld rendszámot
Újdonság a Volkswagentől

Ez a kombi nem veszti el a zöld rendszámot

ID.7 Tourer menetpróba

zöldrendszám Open Corner

    Nagy rakterű karosszériával, sportos GTX kivitelben a Volkswagen elektromos zászlóshajója, a Passat Variant házon belüli kihívójának is tekinthető az ID.7.
    Csak az övvonal hulláma, a rácsos lökhárító és a fekete tető visz némi izgalmas a külsőbe. A vastag padlót a fekete küszöb-idom miatt nem feltűnő
    Az elektromos hajtás eddig főleg a kisautókban, a szabadidő-autókban és a közép/felső kategóriás szedánokban terjedt el, vil-lanykombikból azonban igen szűk a választék.

    Bár a csak kombi karosszériával kapható új, B9-es Passat nagyot nőtt a modellváltással, a 4,96 méteres ID.7 Tourer még nála is hosszabb 44 mm-rel, ezen kívül 13 mm-rel szélesebb (1862) és 38 mm-rel magasabb (1535 mm) is, utóbbi főleg a padlóba rejtett akkumulátorcsomagnak köszönhető. Tengelytávban is a villanykombi nyer, 2971 mm-es értéke 130 (!) mm-rel múlja felül a Pas-satét, aminek érezhető előnyei vannak a helykínálatot tekintve.
    Csak a GTX-hez jár alapáron az IQ Light nevű adaptív LED fényszóró és a 3D-s belső dizájnú hátsó lámpa
    Aki látott már szedánnak mondott – valójában ötajtós – ID.7-est, annak nem fog meglepetést okozni a kombi külseje sem, mi-vel a lehető legkevesebb változtatással oldották meg a házi feladatot a Volkswagen formatervezői. Csak a tetőt nyújtották meg (és látták el sínekkel és tetőszpojlerrel), valamint a hátsó szélvédőt zsugorították össze, még a csíkszerű hátsó lámpa – benne a sötétben pirosan világító VW-emblémával – is ugyanaz.
    Igényes és tágas a belső tér, a 15 colos érintőképernyő is élvonalbeli. Vicces, hogy a pedálok Pause és Play jelet kapnak.
Aligha meglepetés, hogy a közel ötméteres hossz és háromméteres tengelytáv gigantikus utasteret eredményez: két 180 cen-tis felnőtt úgy fér el egymás mögött, hogy a hátsó keresztbe is teheti a lábait, a láb- és válltér még a Passatét/Superbét is veri. Bár érezhetően vastag a padló, a nagy belmagasság miatt mégsem kell felhúzott lábakkal ülni hátul sem, és a csomagtartó is tá-gas: 545-1714 liter a térfogata, ami 13/128 literrel veri az ötajtós ID.7-esét, viszont 145/206 literrel elmarad az új Passatétól. De-rékszögben (cargo állás) is rögzíthető a hátsó ülések támlája, ekkor a csomagtartó még 60 literrel megnő, így már átlépi a bűvös 600 literes határt.

    Prémiumautós a belső minőség, igényesek az anyagok, az apró piros díszítések az ajtókon, a műszerfalon és a kormány varrá-sán is feltűnnek. Zseniálisak az elektromosan állítható, mikroszálas textillel borított, GTX-specifikus ergoActive ülések, kár, hogy csak az 1,74 millió forintos Interior csomag plusz részeként lehet hozzájuk jutni a 700 wattos Harman Kardon hifivel, a hátsó oldal- és függönylégzsákokkal, a középlégzsákkal, hátsó ülésfűtéssel, 30 színű hangulatvilágítással és a csomagrögzítő hálóval együtt. Jobban megéri a 653 ezer forintos Design csomag plus, amely az adaptív lengéscsillapításon felül progresszív kormány-zást (a GTX-hez széria), zajcsillapító dupla oldalüvegezést és elektromos csomagtérajtó-mozgatást is tartalmaz. A feláras ergo-Active első ülések memória funkcióval, masszázzsal, pneumatikus gerinctámasszal, kihúzható combtámasszal, és automatikus szellőztetéssel/fűtéssel rendelkeznek még az oldaltámaszokon is

    Kiváló az alapáras, kiterjesztett valósággal működő head-up display, amely a közkívánatra a Waze és a Google térkép navigá-ciós utasításait is kivetíti a szélvédőre, és az is jó hír, hogy töltés közben az időt már a ChatGPT-s hangasszisztens faggatásával, a beépített Spotify hallgatásával vagy akár videójátékok futtatásával is el lehet ütni. Az élénk színű, jó felbontású, 15 colos kijelző tökéletesen alkalmas a feladatra, viszont az Airconsole szoftverplatform és az előre telepített játékok csak előfizetéssel használ-hatók (a kontroller az okostelefonunk).
    Szintén előfizetés szükséges a kormányfűtés, a hátsó klímavezérlés, a körkörös kamerarendszer és a Park Assist Pro rendszer használatához (utóbbival akár az autón kívülről, okostelefonos „távirányítással” is ki/be lehet parkolni az autóval, az utoljára meg-tett 50 méter kormánymozdulatait megtanulja).
    A kombi karosszéria mellett a Volkswagen ID.7 másik fontos újítása a nettó 86 kWh kapacitású, 12 helyett 13 cellából álló líti-um-ion akkumulátor, amely a 286 lóerős Pro S változatnak 709 km hatótávolságot biztosít szedán, és 690-et kombi karosszériá-val. Nagyobb hatótávja (24 km-rel) a mai villanyautók között csak a Mercedes EQS-nek van, kétszer ennyiért. A hátsókerék-meg-hajtású ID.7 Pro S 88, a Pro S Tourer pedig 85 km-rel múlja felül a régi – 77 kWh-s – akkuval szerelt ID.7 Pro és Prime változatok hatótávját. Ráadásul az új lítium-ion telepet 175 helyett akár 200 kW-tal is lehet tölteni.
    Egy közel 2,3 tonnás, terebélyes családi kombiból vezetési élményt kicsikarni nem a legkönnyebb feladat, de a Volkswagen mindent megtett, hogy a kényelemre, csendre és hatékonyságra hangolt normál ID.7 Tourerbe némi kis életet csempésszen a GTX változat esetében. Bár a Pro S sem nevezhető lassúnak, az extra teljesítmény és tapadás abszolút érezhető a sportverzió-ban, amely jóval lendületesebben indul meg gázadásra, és kanyarban is kevésbé billeg a feszesebb futóműhangolásának, vasta-gabb keresztstabilizátorainak köszönhetően.
    Azért is fut csendesen, mert mindössze 0,23 a szedán, és 0,25 a Tourer légellenállási együtthatója, de a GTX esetében a széle-sebb gumik és az eltérő lökhárítók miatt kicsit romlanak az értékek
    Precízebb és közvetlenebb az irányítás is az alapáron adott progresszív kormányművel, amely középállás környékén keveseb-bet, a végállások felé haladva viszont egyre többet fordít az első kerekeken egységnyi kormány-elmozdításra. Még az összkerék-hajtás szoftverét és a fékekkel operáló XDS+ elektronikus differenciálzár működését is a dinamikusabb használathoz igazították, ráadásul az ESP-t is lehet engedékenyebb (Sport) állásra kapcsolni, de ebből a széles Conti gumik bőséges tapadása miatt keve-set érezni, legalábbis a száraz svéd országutakon, a traffipaxok tömege által figyelve.
    Hátul ötlengőkaros felfüggesztés dolgozik, a hátsó kerekeket dobfék lassítja, mint minden MEB-platformos autón. Összkerék-hajtása miatt a GTX 1400 kilós utánfutót vontathat, míg a többi ID.7 csak 1200 kilósat
Elöl nincs csomagtartó, a fedelet teleszkóp helyett pálca tartja. 2264 kg-ot nyom üresen az ID.7 GTX Tourer, csak 11 kilóval nehezebb a GTX szedánnál és 175 kilóval az azonos akkus, de csak egymotoros Pro S Tourernél Persze a GTX-kezeléstől még nem vált valódi GTI az ID.7-esből, ehhez továbbra is túl nagy, lágy és nehéz (hosszú úton járó, kissé határozatlan nyomáspontú fékpedállal), de dinamikai képességeiben már nagyjából eléri a prémiumgyártók normál termékeit, ami azért elég nagy szó. De azt azért nehéz elképzelni, hogy valaki csak élvezetből nekivágjon vele a lepencei szerpentinnek, mint egy Golf GTI-vel.
    Sok sikert az új családi kombinak!

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.