Fókuszban a Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI DSG
DSG-váltós, benzines Golf - mild-hibrid kiadásban
Az 1,5 literes TSI-n alapuló rendszer a 48 voltos rásegítéssel és a Miller-cikluson is működő, változó geometriájú turbóval ellátott erőforrás részterhelésen képes lekapcsolni a négy hengerből kettőt, még-hozzá teljesen észrevétlenül. Ugyanilyen magától értetődő a 48 voltos rásegítés működése is, Gáza-dásnál az önindító/generátor segít rá a benzinmotorra. Az egyetlen pont, ahol tetten érhető a változás, az az, hogy még 100 km/órás tempónál is képes lelőni a motort a vezérlés. A 131 lóerős teljesít-ménnyel és az 1400-as fordulaton ébredő csúcsnyomatékkal a menetteljesítmények korrektek, a 9,4 másodperces sprintidőben pedig fontos szerepet vállal a villámgyorsan és jó ritmus-ban kapcsolgató 7 fokozatú DSG-váltó. A benzines lágyhibrid hajtáslánc ezúttal bebizonyította, hogy fogyasztás tekin-tetében már csak hajszál választja el a legjobb dízelektől.
A helykínálat 5 csillagos. A 6,6 centis hossznövekedést egy az egyben a hátsó lábtér bővítésére fordították, így a Golf Variant azon kevés kompakt közé tartozik, amelyben hátul 3 átlagos termetű felnőtt is elfér – a szellőzés a középső rostélyok miatt itt is megfelelő. A raktér a kis oldalsó tároló-rekeszekkel és a két magasságban rögzíthető padlóval 6 literrel nagyobb, immáron 611 literes kapa-citással sok középkategóriás kombit is leiskoláz.