1. Hírek
  2. Gyárbezárások és leépítések jöhetnek a német autógyártóknál?
Újdonság a Volkswagentől

Gyárbezárások és leépítések jöhetnek a német autógyártóknál?

A 2025 első negyedévére vonatkozó eladási adatok megerősítik a két éve tartó tendenciát: a német gyártóknehezen tudnak lépést tartani Kínában a helyi gyártókkal

hardbusinessinchina Open Corner

    A Volkswagen Csoport az első negyedévben 7,1, a Mercedes-Benz tíz, az Audi hét, a BMW pedig még 17,2 százalékos vissza-esésről számolt be Kínában. A Berrylls tanulmánya szerint a német gyártók piaci részesedése 2020-ban 25,5 százalék volt az or-szágban, ez 2024-re 17,6 százalékra esett vissza.

    A piaci részesedés elvesztése nem marad következmények nélkül. Néhány német vállalat már megkezdte termelési környeze-tének átalakítását: ami leginkább leépítéseket, esetleg gyárbezárást jelent.

    Közel 20 személygépkocsi-gyártó létesítményével és négy vegyes vállalatával (VW-FAW, VW-SAIC, VW-Anhui, Audi-FAW) a Volkswagen konszern több gyárral rendelkezik Kínában, mint a világ bármely más országában. Tavaly novemberben a vállalat be-jelentette egy üzemének eladását Hszincsiang tartományban, az ujgurok által lakott régióban. A háttér azonban inkább politikai jellegű volt, hiszen többször is felmerült a kényszermunkások alkalmazásának gyanúja, ráadásul a létesítmény alárendelt szere-pet játszott a gyártásban, alig pár száz embert alkalmazott ott a VW.

    A nankingi üzemet nagyobb érvágás érheti: a Volkswagen itt a Passat, Škoda Kamiq és Superb modelleket gyártja a kínai piac-ra. Sajtóértesülések szerint a Volkswagen meg akar válni a telephelytől, mert azt évek óta nem használták ki teljes kapacitással: például a Volkswagen leányvállalata, a Škoda 300 ezer darab autót adott el Kínában a legjobb időszakában, ehhez képest 2024-re már csak 15 ezer autót értékesített. Néhány évvel ezelőtt Klaus Zellmer márkafőnök bejelentette, hogy a kínai üzletet a VW test-vércégre hagyja, és inkább Indiára összpontosít. Kínában valószínűleg 2026-ra véget ér a Škoda modelljeinek gyártása.

    Az elektromos modellek fejlesztése érdekében a VW az Anhuival közös vállalkozásra támaszkodik. Hefeiben például az ID.Unyx és a Cupra Tavascan gördül le a gyártósorról. A kínai sajtóértesülések szerint azonban az eladási adatok nem alakulnak olyan jól, mint azt várták, a VW ezért úgy döntött, hogy nem hoz több MEB platformon alapuló modellt a piacra. Most már minden remény az Xpeng partnerségén nyugszik, ebből az első járművek 2026-ban várhatók, ezért itt sem működik teljes kapacitással az üzem.

    Az Audi Kínában belátható időn belül vissza kíván térni a siker útjára, amit elsősorban elektromos modellekkel valósítana meg. A cég 2024-ben új gyárat nyitott Csangcsunban, ahol a Premium Platform Electric (PPE) alapú járműveket, például a Q6 e-tront vagy az A6 e-tront gyártják majd. Az idei első negyedévben azonban alaposan visszaesett az Audi elektromos autóinak eladása Kínában, 35,6 százalékos volt a csökkenés, ami felveti az új üzem hosszú távú kapacitáskihasználásának kérdését. Ezért a SAIC-kal való együttműködés még fontosabb lehet a cég számára, az ebből születő elektromos autók 2026-ban kerülhetnek piacra.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.