Győrben fogják először gyártani a VW legújabb villanymotorját
Egy újabb olyan termék gyártását nyerte el az üzem, ami az egész Volkswagen Csoport számára kulcsfontosságú.

A győri Audi Hungaria jövője eddig sem tűnt bizonytalannak, de immár még stabilabb lábakon áll annak hála, hogy egy újabb olyan termék gyártását nyerte el az üzem, ami az egész Volkswagen Csoport számára kulcsfontosságú.
Peter Will, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatója március 31-én egy sajtóeseményen elárulta, hogy hamarosan egy újabb villanymotort fognak Győrben gyártani. A termelés 2026-ban indulhat, de a gyártósorok átalakítását már idén nyáron megkezdi a vállalat. Ezzel párhuzamosan csökken a Győrben készülő belső égésű erőforrások száma is, a négyhengeres dízel-motorok gyártása az idei nyáron leáll, azokat már csak a konszern más üzemei fogják készíteni.
Bár ezt egyelőre az Audi Hungaria nem erősítette meg, az új elektromos hajtás jó eséllyel az SSP platformhoz való villanymotor lehet - az MEBeco bevezetése már zajlik, Peter Will pedig az egész konszernt érintő új hajtásról beszélt, így jön képbe az SSP plat-form, ami az egész konszern számára kiemelten fontos erőforrás lesz.
Az SSP, vagyis a Scalable Systems Platform neve már évek óta forog a köztudatban, 2023-ban emlékezetes eset volt, hogy az Audi Kínában nem tudta megvárni az SSP megjelenését, helyette kínai partnerétől vásárolt platformot helyi elektromos modelljé-hez. Maga a platform Németországban, Kasselben készül majd, Oliver Blume szerint évente akár egymillió alkatrészt is képes lesz legyártani az üzem. Az SSP platformmal a konszern célja, hogy az összes szegmenst lefedje egy, skálázható alappal – jelen-leg a PPE és az MEB képében két elektromos platformot használ a csoport.
Ugyanakkor az új platformra először – jelen állás szerint – 2028-ban épülhet autó, évekkel az első tervekben meghatározott dá-tum után. Ráadásul először az Audi A4 e-tron használhatja majd, nem pedig a Volkswagen tervezett új zászlóshajója, a Trinity. Eredetileg ezt a modellt szánták az első SSP-s autónak, ám a Trinity megjelenése éveket csúszik.
A fenti változások ellenére a V6-os dízel győri kivezetéséről nincs szó Győrben, sőt, egyelőre céldátum sem merült fel ezzel kapcsolatban. Természetesen benzines erőforrásokat is szép számmal gyárt még az Audi Hungaria, többek között az új A6-osba kerülő, ötödik generációs EA888-as motort is.
Az idei átalakulás után is jócskán több hagyományos motor fog készülni egy évben Győrben, mint elektromos: tavaly az Audi 1.580.991 hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, ebből 151.899 volt elektromos hajtású. Az olló ugyan záródni fog, de azt még Peter Will sem merte megjósolni, mikor kerülhetnek túlsúlyba a villanymotorok a győri üzemben. Ami biztos, hogy az elektromos transzformáció folyamatosan zajlik a világ legnagyobb motorgyárában, ahogy egy egyre több villanymotor készül Győrben, úgy lesz majd kevesebb a hagyományos hajtásokból.
Az Audi Hungaria a vállalat alapítása óta több mint 12 milliárd eurót fektetett be Győrben, mellyel a vállalat a magyar ipar egyik legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria az ország egyik legnagyobb munkáltatójaként jelenleg közel 12 ezer munkatársat fog-lalkoztat. A vállalat alapítása óta elkötelezett támogatója a régió sport és kulturális életének, szociális kezdeményezéseket karol fel, és támogatja a jövő generáció oktatását, valamint a magyarországi kutatás-fejlesztést.